Patriot Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Har problemer med at det kommer opp en win2k for mye når jeg starter maskinen. Jeg har windows 98 på c: og win2k på e: Under oppstarten kan jeg velge mellom disse Windows 2000 proffesional Windows Husker ikke helt hva som stod på den siste, men det var noen i duren: Windows (standard) Boot.ini filen min ser slik ut: [boot loader] timeout=30 default=signature(f250f24)disk(1)rdisk(0)partition(3)WINDOWS [operating systems] signature(f250f24)disk(1)rdisk(0)partition(3)WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect C: = "Microsoft Windows" Hva skal jeg forandre på slik at jeg bare får opp alternativene Windows 98 og Windows 2000? Finnes det et program til å fikse på boot.ini filen slik at den blir helt korrekt? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Boot.ini-filen din ser korrekt ut, men jeg har ikke sett bruken av "signature()" før. Prøv å fjern "signature(f250f24)" ifra de to linjene og test (ta kopi av boot.ini først). Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Hvis du høyreklikker på My computer->properties->Advanced->Startup and Recovery-> Der får du opp noe du kan se på... Lenke til kommentar
Patriot Skrevet 9. august 2002 Forfatter Del Skrevet 9. august 2002 Jimmy Pop: har vert inne der du sa, der står det bare - Microsoft Windows 2000 Proffesional /fastdetect - Microsoft Windows Selve problemet oppstod på følgende måte. Jeg hadde Windows Me innstalert på C: og windows 2000 på E: Jeg formaterte så C: uten å tenke på at boot.ini fila forsvant Når jeg nå prøvde å starte maskinen på nytt kom det bare ugyldig systemdiskett. (selv om ikke det stod noen diskett i) Jeg innstalerte så Windows 98 på C: Men når jeg startet maskinen nå, fikk jeg ikke opp noen bootloader, det gikk bare rett i windows 98 Jeg lurte lenge på hva jeg skulle gjøre, det endte med at jeg innstalerte Win2k igjen på E: men denne gang under mappen win2000. Når jeg så startet maskinen igjen fikk jeg opp 2x win2k'er. Jeg gikk inn i den gamle win2k'en jeg hadde på E: og slettet mappen win2000 (der den nye innstalasjonen av win2k lå. Når jeg nå startet maskinen får jeg opp dette: - Microsoft Windows 2000 proffesional - Microsoft Windows - Windows 2000 (Standard) Finnes der noen måte jeg kan fjerne "Windows 2000 standard"? Eller har jeg gjort allt på en så knølete måte at det ikke lar seg gjøre? Lenke til kommentar
Patriot Skrevet 9. august 2002 Forfatter Del Skrevet 9. august 2002 Ikke vitts å poste mer, jeg har fikset problemet=) Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 (endret) Vårrengjøring. Endret 6. januar 2005 av Hidden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå