Gå til innhold

Server på egen pc..

0lav

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg har nå fått instalert WAMP5 (http://www.wampserver.com/en/index.php) osv.. Men så har jeg også lyst til å sette opp en egen server som jeg hoster selv... Hvordan anbefaler dere at jeg gjør dette? Hvilket program er best å bruke osv?

Takk for svar!

Edit: Har windows XP

Edt2:

Det fulgte med Apache i den WAMP pakken jeg installerte btw.. Men hvordan stiller jeg inn alt på den? Jeg kommer inn på siden via LAN ip'en min.. Men hva skal jeg gjøre for at andre skal komme seg inn på siden via ip (Ikke lan ipen men den som de andre på internett ser)? Er litt ny på alt dette så håper noen kan hjelpe meg..:)

Endret av 0lav
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, da kan du prøve å bruke en annen port. F.eks 8080 som er ganske vanlig. Ta en titt i httpd.conf. Den ligger i <apache-mappen>\conf. Finn frem til linjen som inneholder..

Listen 80

..og endre den til Listen 8080 (eller en annen port om du ønsker det).

Merk deg at for at andre skal nå deg fra utsiden må de bruke portnummeret i URL, slik: h**p://din.ip.adresse:8080

EDIT: Rapporterte posten, med tanke på utviklingen hører den vel hjemme i server-kategorien.

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

Har fått alt med serveren til å funke nå, men jeg kommer meg kun inn på den via lan ipen, alltså andre på nett kan ikke se siden min..:/ Har speedtouch modem fra telenor.. Noen som vet en guide eller kan skrive hva jeg skal gjøre for å få det til?

Takk!

Edit: Si også ifra hvis dere vet noe alle cpanel eller Plesk bare at det er gratis..:)

Edit2: Har PHP, Mysql og Apache instsallert nå, er det flere ting som dere anbefaler at jeg legger til?

Endret av 0lav
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...