0lav Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 (endret) Hei! jeg har nå fått instalert WAMP5 (http://www.wampserver.com/en/index.php) osv.. Men så har jeg også lyst til å sette opp en egen server som jeg hoster selv... Hvordan anbefaler dere at jeg gjør dette? Hvilket program er best å bruke osv? Takk for svar! Edit: Har windows XP Edt2: Det fulgte med Apache i den WAMP pakken jeg installerte btw.. Men hvordan stiller jeg inn alt på den? Jeg kommer inn på siden via LAN ip'en min.. Men hva skal jeg gjøre for at andre skal komme seg inn på siden via ip (Ikke lan ipen men den som de andre på internett ser)? Er litt ny på alt dette så håper noen kan hjelpe meg.. Endret 25. august 2005 av 0lav Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Serveren er nok stilt inn til å bruke port 80 som default, så du må åpne for port 80 i ruteren/brannmuren. Lenke til kommentar
0lav Skrevet 25. august 2005 Forfatter Del Skrevet 25. august 2005 Hm..Uansett hva jeg skriver så kommer jeg til speedtouchen config siden.. (Har bredbånd fra Stjelenor...) Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 (endret) Hmm, da kan du prøve å bruke en annen port. F.eks 8080 som er ganske vanlig. Ta en titt i httpd.conf. Den ligger i <apache-mappen>\conf. Finn frem til linjen som inneholder.. Listen 80 ..og endre den til Listen 8080 (eller en annen port om du ønsker det). Merk deg at for at andre skal nå deg fra utsiden må de bruke portnummeret i URL, slik: h**p://din.ip.adresse:8080 EDIT: Rapporterte posten, med tanke på utviklingen hører den vel hjemme i server-kategorien. Endret 25. august 2005 av Loomy Lenke til kommentar
0lav Skrevet 25. august 2005 Forfatter Del Skrevet 25. august 2005 Hm..Det gjør den kansje ja... Takk! Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Flyttes fra php til server Lenke til kommentar
0lav Skrevet 26. august 2005 Forfatter Del Skrevet 26. august 2005 (endret) Har fått alt med serveren til å funke nå, men jeg kommer meg kun inn på den via lan ipen, alltså andre på nett kan ikke se siden min..:/ Har speedtouch modem fra telenor.. Noen som vet en guide eller kan skrive hva jeg skal gjøre for å få det til? Takk! Edit: Si også ifra hvis dere vet noe alle cpanel eller Plesk bare at det er gratis.. Edit2: Har PHP, Mysql og Apache instsallert nå, er det flere ting som dere anbefaler at jeg legger til? Endret 26. august 2005 av 0lav Lenke til kommentar
Jimmy Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Har det samme systemet som deg, men noen som vet hvordan jeg kan legge til sånn at man kan kjøre .asp også? Lenke til kommentar
Gadgetman Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Du er nødt til å sette opp ruteren til å videresende http forespørsler til PCen din. Se etter i dokumentasjonen om det står noe om Server Proxy eller DMZ. (Selv det billige skrotet de selger på Biltema har sånne funksjoner) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå