jjjjjjjjjjeeeeeeeeeeee Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 hei jeg har nettopp installert FreeBSD på min maskin men jeg har noen problemer: 1: hvordan mounte en fat32 hdd ? 2: hvordan bruke *.tar-gz filer? 3: hvordan teste om lydkort virker Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Sikker på om du fikk postet denne? =) Prøv for fjerde gang? -Dante Lenke til kommentar
int20h Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Quote: Den 2002-08-09 14:21, mais skrev:hei jeg har nettopp installert FreeBSD på min maskin men jeg har noen problemer:1: hvordan mounte en fat32 hdd ?2: hvordan bruke *.tar-gz filer?3: hvordan teste om lydkort virker 1. Aldri prøvd, men smbmount finnes vel også for BSD kanskje? hmmm.. 2. tar zxf TARFILE -> pakker opp , tar = tape archive , gz=gunzip 3. Bruker ikke lydkort på BSD-boksen, men du kan sikkert gjøre dette ved å skrive /stand/sysinstall evt. installere KDE3 og gjøre det der. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Quote: 1: hvordan mounte en fat32 hdd ? Code: mount -t vfat /dev/hd<xy> /mnt hvor x er hvor disken er koblet til og y er nr. på partisjon. /dev/hda1 = primary master, partisjon 1. /mnt er plassen du vil mounte fat32 disken. Quote: 2: hvordan bruke *.tar-gz filer? Code: tar -zxvf <fil> Quote: 3: hvordan teste om lydkort virker Code: cat /vmlinuz > /dev/dsp :wink: edit: ehm sorry.. leste ikke freebsd :wink: [ Denne Melding var redigert av: cecolon på 2002-08-09 14:37 ] Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Quote: Den 2002-08-09 14:21, mais skrev:1: hvordan mounte en fat32 hdd ? mount_fat32 /dev/aXXXXX(navnet på partisonen) (hvis ikke funker er det fordi jeg ikke har så mye peil på bsd egentlig, men skriv "man mount" så får du hjelp der) 2: hvordan bruke *.tar-gz filer? Det er komprimerte filer(alla .zip filer til windows, gjør som han over meg sa) Quote: 3: hvordan teste om lydkort virker når du har fått mounta fat-partisjonen kan du spille av en mp3-fil fra den, avspillerprogramm finner du i portsa.(skriv /stand/sysinstall og velg post-install-configuration eller noe slikt) eller så er det jo alltids http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1...book/index.html fint og se at noen velger *BSD fremfor linux :smile: (djeveler er bare så mye kulere enn pingviner ) Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 cecolon er det ikke bare å skrive mount_fat32 da? ser ut som du har litt peil, og jeg har ikke mounta fat stasjoner før men med ntfs stasjoner var det bare og skrive "mount_ntfs /destinasjon /kilde" (tror jeg) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå