Novocaine Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 (endret) Har nettopp bygget opp igjen pcen min etter at hovedkortet sviktet og jeg måtte returnere det. Når jeg nå slår på maskinen og kommer til POST-skjermen forteller den meg at det er satt il safe-mode og noe om at CPU klokkefrekvensen er stilt feil. Men så, problemet er vel egentlig at når jeg nå blir bedt om å trykke F1 for å fortsette eller DEL for Setup, det er da ting faktisk skjærer seg. Det går rett og slett ikke å trykke noen av de knappene. Uansett hvilken USB port det er, og selv med overgang til PS/2, nekter maskinen å gå videre. Har dessverre ingen genuine PS/2 tastatur å prøve med. Hva i alle dager skal jeg gjøre? Takker hjertelig for alle svar! EDIT: Her er feilmeldingene: CMOS Checksum Error - Defaults Loaded WARNING! Now system is in Safe-Mode Please re-setting CPU-frequensy in the CMOS setup Vet ikke hvor aktuelt det er, men dette er systemet mitt: EPoX EP-9NPA+, nForce4 Ultra ATi Sapphire Radeon X800XL 256MB AMD Athlon 64 [email protected] TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB (512+512) Endret 25. august 2005 av Zlimy Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Prøv å resette cmos med å ta ut batteriet i ti sekunder og sette det inn igjen. (maskina må være avslått) Lenke til kommentar
Novocaine Skrevet 25. august 2005 Forfatter Del Skrevet 25. august 2005 (endret) Har gjort det. Mange ganger... :p Endret 25. august 2005 av Zlimy Lenke til kommentar
Novocaine Skrevet 25. august 2005 Forfatter Del Skrevet 25. august 2005 (endret) Fant ut jeg skulle ta ut batteriet atter en gang, og nå har to av feilmeldingene forsvunnet, bare 'CMOS Checksum Error - Defaults Loaded' igjen. Men tastaturet svarer da fremdeles ikke på noen måte. Endret 3. september 2005 av Zlimy Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 (endret) En runde innom BIOS for å se etter at alle parameter er rette, er en god start. Dersom alt ser rett ut der og du fortsatt har problem i oppstart, er jeg redd du å fram med Win CDen. Men sjekk BIOS først. Tips. Se etter hva fsb. er satt til i BIOS. Endret 25. august 2005 av Targa_PC Lenke til kommentar
Novocaine Skrevet 26. august 2005 Forfatter Del Skrevet 26. august 2005 Det store problemet er vel at tastaturet ikke funker! Kan hverken trykke Del eller F1. En liten update på problemet uansett: La merke til denne skjermen på HKet som sier noe om erroren, den sier 7F som er oversatt til: 1. Switch back to text mode if full screen logo is supported. - If errors occur, report errors & wait for keys - If no errors occur or F1 key is pressed to continue: - Clear EPA or custimization logo. Begynner å irritere meg vilt! Uansett hva det er dere har å komme med, kom med det! Mange halvgode svar er bedre enn ingen. Takker på forhånd hjertelig for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå