chr1st3r Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Jeg har en pc, so plutselig frøs helt, jeg prøve å restarte, men da fikk jeg bluescreeen. Microsoft har detected a problem and wont start to avoid damage??? Dette kom opp, men etter mange restarter klarte jeg å starte... Jeg prøvde neste alle valgene i F8.. Hva har skjedd?? men så startet windows XP som vanlig, men uten startlinje (hele) og ikoner.. Det stod på den bluescreenen at man skulle prøve å skjekke driverene så jeg gjorde det.. Men da jeg skulle skjekke driverene kom denne meldingen: Microsoft Management Console ---------------------------------------- MMC failed to initalize because it was installed incorrectly or because a portion of the registry has become corrupted. Make sure the file Mmcndmge.dll is registered by running "regsvr32%systemroot%\system32\mmcndmgr.dll" Hva søtter`n er dette??? Er noe ødelagt?? Hva kan jeg gjøre for å fikse dette?? Kan jeg bruke "repair" på XP cd-en?? Og ingen programmer kan åpnes. Fordi når jeg åpner noe står det: *****.exe can`t open... Ps: Alt på startmenyen er borte, også "kjør" så jeg får ikke gjort det... Takkker for alle svar?? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Informasjon om fila: http://www.liutilities.com/products/wintas...brary/mmcndmgr/ Se om du finner et sted på internett der du kan laste den ned. Lenke til kommentar
chr1st3r Skrevet 26. august 2005 Forfatter Del Skrevet 26. august 2005 Takker, men skal jeg prøve å laste ned en fil med samme navn og erstatte den som er i system32 mappa?? Eller hva skal jeg?? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Takker, men skal jeg prøve å laste ned en fil med samme navn og erstatte den som er i system32 mappa?? Eller hva skal jeg?? Ja det kan du, men ta sikkerhetskopi av originalfila. Lenke til kommentar
chr1st3r Skrevet 27. august 2005 Forfatter Del Skrevet 27. august 2005 Jer har prøvd det nå, men det funker ikke fortsatt... Noen andre som har kommet ut for dette selv?? Takker for svar Lenke til kommentar
schwami Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Det du må gjøre, er å få tatt i bruk kopier av det originale registeret.Laang prosess, men den fungerer i de fleste tilfeller jeg kjenner til Lenke til kommentar
chr1st3r Skrevet 27. august 2005 Forfatter Del Skrevet 27. august 2005 Ojoj, dette ble litt for mye info for meg... Men jeg tror jeg forstår. Men finnes det ingen lettere måte å utføre dette?? Lenke til kommentar
chr1st3r Skrevet 27. august 2005 Forfatter Del Skrevet 27. august 2005 Jeg drev å leste litt på windows update og der mener jeg å ha lest at update`en skulle fixe noe meg registeret. Er dette riktig??? Lenke til kommentar
chr1st3r Skrevet 28. august 2005 Forfatter Del Skrevet 28. august 2005 Men kan noen fortelle meg i hvilken bane registeret ligger (C:windows\osv.) Eller hva man må gjøre i cmd, eller noe sånt, for å komme i registeret. Fordi jeg har en liten anelse om hvordan jeg kan fikse problemet.. Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Start-kjør-skriv: regedit Lenke til kommentar
Tronsn Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 du kan jo ta system-gjennoppretting f-eks dagen før problemet kom:) Lenke til kommentar
chr1st3r Skrevet 28. august 2005 Forfatter Del Skrevet 28. august 2005 Men det var skrudd av akkurat da Men maskinen viser ikke kjør- knappen. Hvor kan man starte den fra ellers da?? Finnes den ikke i en mappe?? Lenke til kommentar
schwami Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 du kan få tilgang til systemgjenoppretting via msconfig. Bare søk etter msconfig på maskinen din. Lenke til kommentar
chr1st3r Skrevet 29. august 2005 Forfatter Del Skrevet 29. august 2005 Så du mener at jeg kan starte msconfig og så gjennoprette pcen til sånn den var før dette hele skjedde, selv om jeg hadde skrudd av systemgjenoppretting?? Skal prøve nå etter at jeg er ferdig med lekser Takker for alle fine svar!! Lenke til kommentar
chr1st3r Skrevet 31. august 2005 Forfatter Del Skrevet 31. august 2005 Nå har jeg bestemt meg... Dette gidder jeg ikke mer Jeg tar og formaterer hele skitthaugen. Så takk igjen for alle svar!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå