er@ser Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 (endret) Hei, har nå en webserver som har litt oppgaver. På serveren er det semperon 2600, 512ddr, 80gb-wd-8mb Denne kjører webserver og litt lokal fildeling Hosting av flere domener. Tunge oppdateringer hver hel/halv time fra nett til db Genereres en del logger som skrives til disk. Ellers kjøres Seventeen or bust på ledig cpu tid. Kjører Windows 2000 (ikke server versjon) satt opp for bakgrunnstjenester. Trenger dere flere detaljer kan jeg sikkert rote frem det også. Har problemer med at systemet går tregt til tider (uten om oppdateringene jeg snakket om) På mem usage står det at jeg bruker rundt 800mb minne. Er det harddsiken som gjør at ting går tregt pga swapping? Er det noe hw messig her som kunne vært bedre? Hva vil jeg tjene mest på hd eller minne? Endret 25. august 2005 av er@ser Lenke til kommentar
nomore Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Eg ville ha dobblet minne, hvertfall. Vår small buisness 2003 server kjører med 2gb minne, og kan til tider virke litt mindre kjapp(ikke akkurat treg, men ikke kjapp ). Men kanskje sette opp to 80GB S-ATA disker i raid striping? Det var natt og dag for vår del... Lenke til kommentar
er@ser Skrevet 25. august 2005 Forfatter Del Skrevet 25. august 2005 Hmm, minne eller disk, hva vil dere si er mest kritisk? Når du snakker om hd raid striping, hva med speiling? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Speiling er for trygghet, striping er for ytelse. Minne først, hvertfall 1GB, eller 2... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå