Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hjemmebygd PC fryser

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med at PC'en min fryser, dvs: skjermbildet fryser, ingen ting fungerer, kun strømbryteren.

Den fryser oftest når jeg har lagt ned et full screen program og åpner det igjen.

Noen ganger fryser den også bare jeg har oppe en del programmer på en gang.

PC'en har vært sånn siden dag 1.

Jeg har:

EPOX 8KDA3J hovedkort

AMD Athlom 64 Processor 3000+

Radeon Sapphire 9800 Skjermkort

Buffalo trådløst nettverkskort.

1 GB Ram

Jeg kjører windows XP professional (fra 2002) med SP 2

Jeg har lastet ned alle de nyeste driverne.

Jeg har nå formatert PC'en for 3. gang og jeg har registrert at hver gang jeg har formatert, så har jeg hatt ekstra problemer med at den fryser. Programmet PC'en velger å fryse i både nå og de andre gangene jeg formatertet var hovedsaklig Spillet World of Warcraft. (Har lett gjennom noe av forumet til Blizzard, men fant ikke noe som hjalp meg) Jeg vet ikke hva jeg har gjort de forige gangene for å dempe fryse hyppigheten eller komme meg forbi den innledende frysinga. Jeg har gjort alt jeg kan for å finne ut hva som er i veien, men klarer det ikke.

En annen liten ting er Windows loadingen i oppstarten, som tar ekstremt lang tid. Må vente et minutt for at den skal klare det. Mens min gamle PC (minst 4 år gammel) klarer den delen helt fint.

Jeg har også noen problemer når det gjelder sider som krever flash player. Jeg har Macromedia flash player 7.0 og får beskjed på noen sider at jeg trenger minst Macromedia flash player 6.0 mens på andre sider som også krever det, går det problemfritt.

Jeg har sjekket om det er noen koplingen i PC'en som jeg kan ha driti meg ut på, men jeg klarer ikke finne noen, jeg har ikke noe overdreven erfaring med PC (kanskje foruten spill :dontgetit: ) og klarer derfor ikke finne ut om noen innstillinger er feil. Har heller ingen peiling på BIOS, så klarer ikke finne ut om noe der er satt opp feil.

Edit:

Jeg glemte foresten å nevne at jeg hele tiden har fått til å fikse feilen en del, så jeg kan bruke den til hva jeg vil, at feilen er ekstrem kun etter jeg har formatert (før jeg formaterte denne gangen, funket alt helt greit og den frøs bare innimellom)

Jeg har den samme driveren nå som jeg har hatt hele tiden når PC'en "funka" bra. Ingen av de andre driverne så ut til å passe

Mvh Stian Langehaug

Endret av Comic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker du en gammel skjerm?

Jeg har hatt et tilsvarende problem med min nybygde PC, og holdt på å bli gal. Prøvde alt av drivere, test av komponenter, formatering opptil flere ganger osv.

Jeg fikk tips om at det var den gamle skjermen skapte en eller annen konflikt. Jeg testet det ut med en annen skjerm, siden dette er det eneste som gjenstår fra den gamle PC'en min, og voila! Alt funker prikkfritt!

:D:D:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...