Gå til innhold

både dvd-brenner og daemon kaputt?

Anbefalte innlegg

Hovedkort: ASUS A7V-8X

Har en NEC 1100 brenner som det kommer feilmelding på i device manager (Windows cannot load the device driver for this hardware. The driver may be corrupted or missing. (Code 39). NEC'en ikke synlig i My Computer, men vises i bios...

Tror ikke at det er hardwarefeil, da samme problemet gjelder Daemon (samme feilmeding i Device Manager).

En annen ting: i device manager står NEC'en oppført som SCSI CDROM device, selv om den er IDE. Vet ikke om det er relevant?

Acoustica brenner-progammet finner cd i brenner, men når jeg forsøker å brenne. kommer følgende feilmelding:

Error: Unable to read AUDIO sectors 0 to 25 on device 1:0:0 ASPI buffer is to big.

Forsøkte å installere ASPI driver fra Adaptec, men uten virkning.

Forslag?

Endret av satek777
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette minner alvorlig om et problem jeg hadde selv, og såvidt jeg husker endte det rett og slett med at jeg reinstallerte Windows.

Godt tips kan være å teste ut med en eller annen live-cd om brenneren faktisk fungerer eller ei. Sannsynligheten for at det ikke er et driverproblem er dog minimal.

Andre ting som kan forsøkes er å "oppdatere" driveren til brenneren. Altså gå inn enhetsbehandling -> Velge egenskaper på brenneren -> Driver -> Oppdater driver -> Installer fra en liste (...) -> Ikke søk -> og velge "CD-rom-stasjon"

Dette har jeg en følelse av kan ende med feilmeldingen "Kan ikke laste inn enhetsdriveren for denne maskinvaren. Driveren kan være skadet, eller mangler. (Kode 39)". Skjer dette har du intet valg såvidt jeg vet. Da er det bare å reinstallere windows. Et siste forsøke kan være å avinstallere brenneren og skanne etter ny hardware etterpå, men jeg tviler på at det vil ha noen effekt.

Lenke til kommentar

Ting å prøve:

Slett IDE kontrolleren fra enhetsbehandling, restart og den blir installert på ny automatisk.

Virker ikke dette, avinstaller alle CD/DVD emulatorer og ATIP gjemmere. Daemon tools, alcohol, CloneCD osv. Til og med PowerDVD DVD avspiller kan forårsake slike problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...