Gå til innhold

AMD,7800gt, 19" samsung- maks 16k!


Anbefalte innlegg

Bare for å ha sagt det; du kan jo slippe billigere unna ved å bestille noen av delene fra andre butikker. Da får du jo mere penger igjen til casemods...

Ser forresten at du ikke har satt opp OS i regnestykket ditt, har du det fra før?

Hvis ikke så må du skaffe en tusenlapp til...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

misten finner du på microplex.no dne skal ligge på hovedsida

 

ser at du har valgt xfx sitt 7800gt kort. kjipt at du ikke fikk bestilt føre prisen gikk opp 400kr for et par dager sia.

 

hvorfor ska du ha med en tube artic silver? det er kjølepasta på cpu kjøleren som følger med. og artic silver kan du kjøpe på et senere tidspunkt når du har spart opp noe kr igjen. f.eks sammen med noen casemod ting

Lenke til kommentar

hmmz.. kjøler ikke den kjølepastaen bedre enn det som følger med?? dere la ut en link til en nice mist PSU på komplett, husker ikke linken..

 

 

Edit: fant den.. men satser heller på den PSU'en fra microplex.. skal ikke overklokke, tror jeg..

 

men kan dere gjøre meg en tjeneste? hvis dere finner tilbud på noen av delene jeg har valgt ut, kan dere si ifra til meg?

 

og hvordan setter man opp en handleliste her på hw.no, slik at man kan sammenligne priser på de forskjellige butikkene??

Endret av A11i
Lenke til kommentar
at trådstarter ikke heller velger å kjøpe det 7800gt kortet fra mpx.no forstår ikke jeg. mene det er hans penger og hans valg

sa jeg at jeg ikke skulle kjøpe det derfra? nettopp..

 

er det stor forskjell mellom de to kortene? kortet på mpx.no og komplett.no?

Lenke til kommentar

xfx kortet er klokka opp 50mhz på core og minne. vet ikke om club3d kortet er klokka.

 

overså den posten der du sa du ville ha linker til noen av delene dine på tilbud andre plasser.

 

det er jo tross alt snakk om 800kr prisforskjell fra komplett til mpx, så jeg hadde gått for det dersom jeg ikke hadde rukket å bestilt mitt xfx 7800gt fra komplett føre det steig i pris

Lenke til kommentar

I356427.jpg

450 Mhz Engine GPU

1050Mhz 256Mb 256bit DDR3 Memory

Shader Mode 3.0

High Dynamic Range

SLI Ready

20 Pipelines

Video in / Video out

Retail

Full games bundle: Farcry, X2, MotoGP2

 

 

img_1304254600_0.jpg

Clockspeed : GPU 400 MHz / MEM 1000Mhz

DVI : Dual DVI

TV-Tuner : No

Video-in : Yes

Ramdac : 400MHz

OpenGL : 2.0

DirectX : 9.0

PixelPipelines : 20

VertexShaders : 8

 

Tipper at de overklokker like langt dog, ettersom kjøleløsningen og resten av kortene ser identiske ut... ;)

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

fant ut hvordan man satt opp en handlevogn.. sjekka ut hvor mye dataen kosta rundt omkring.. her finner du svaret.. ikke særlig imponerende..

 

rimeligst å kjøpe alt fra komplett.no?? fikk litt lyst på de der 2gb rammene.. :love:

 

eller bør jeg gå for de andre rammene som jeg satte opp, 1gb, men bare 400kr billigere....??

 

forslag til hvor jeg kan kjøpe de forskjellige tingene slik at det blir billigst??

 

på forhånd, takk!

Lenke til kommentar

Hvis vi deler opp handlelisten din litt så vil du pc`en din rimeligere.

CPU A64 3700+ 2200,-@SHG

HK Asus A8N-deluxe 1197,-@SHG

Logitech X-530 491,-@SHG

HD Maxtor diamondmax 10 250GB 893,-@SHG

DVD RW Nec 3540 368,-@SHG

Skjerm Samsung 930BF 3585@SHG

 

=8734,-

 

Club3D 7800GT 3095,-@MPX

 

Geil DDR400 value 2GB 1842,-@PSDATA

 

NXTZ kabinett 1043,-@PCUTSTYR

 

=14723,-

I tillegg må du regne ca. 400,- i frakt. Det blir alikevel mye billigere enn å bestille alt fra komplett (har forøvrig ingen verdens ting imot komplett, bruker de ofte selv.)

På Grafikkortet alene sparer du over 700 kroner!

Hvis du hadde funnet ett annet kabinett du kunne leve med hos MPX, PSDATA eller SHG hadde du spart enda mer pga. lavere frakt/færre forsendelser.

Et godt eksempel er Coolermaster cavalier 3. Kr 610,- Hos MPX.

For å spare enda mer kunne du jo f.eks valgt TAGAN TG480. den vil koste deg ca. det samme som MIST 500W, KR 795,- hos MPX

 

Totalen med PSU blir da: 15085,- Pga. at du da bruker ferre sjapper blir selvfølgelig fraktkostnadene også lavere.

 

Jeg har forresten glemt å ønske deg lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Kabinett og skjermer blir gjerne sendt som egne kolli samme hva...

 

Jeg er litt skeptisk til nykommere og hadde foretrukket å handle fra f.eks netshop,mpx,komplett el psdata...

 

De forskjellige tingene betyr at xfx kortet er 5% raskere i teorien, men når du overklokker begge kortene vil de sannsynlig overklokke like langt og yte likt.

 

Priser osv osv får du finne fram til selv, det er ikke så vanskelig ;)

 

Jeg hadde kjøpt hk+ram+cpu fra samme webshop og hørt om det var noe problemer med den kombinasjonen. Ikkenoe er så irriterende som å sitte igjen med f.eks ram som ikke går bra med hovedkort el cpu.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...