janola Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Er det noen forskjell på de vanlige SD-kortene? Eller vil det bli mye raskere med Ultra 2, eller extreme 3 til mitt kamera? Noen som har prøvd? Lenke til kommentar
Daytona* Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Er det noen forskjell på de vanlige SD-kortene? Eller vil det bli mye raskere med Ultra 2, eller extreme 3 til mitt kamera? Noen som har prøvd? Jeg bruker ett kort tilsvarende extreme III (133X),men det ser ut til at kameraet begrenser brikkens overføringshastighet det tar meg nesten 10 min og overføre 512mb film til min pc via USB2 men jeg har ikke fått sammenligne med langsomere brikker siden jeg bare har dette kortet ,så jeg vet ikke hva som er normalt. Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Har ikke så mye peiling på ditt kamera, men generelt er det ikke så mye å hente på å kjøpe dyre minnekort til digitale kompaktkamera ( ikke speilrefleks ) da de i utgangspunktet har ganske begrenset datakapasitet. Det er stort sett bare digitale speilreflekskamera som klarer å utnytte potensialet i de beste minnekortene. Bruker du en kortleser til å overføre bildene til pc vil nok den biten gå raskere, men det er neppe verdt å betale særlig mye ekstra for. Det viktigste er jo som regel hvor god ytelse du får når du tar bilder med kameraet. Lenke til kommentar
Daytona* Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Har ikke så mye peiling på ditt kamera, men generelt er det ikke så mye å hente på å kjøpe dyre minnekort til digitale kompaktkamera ( ikke speilrefleks ) da de i utgangspunktet har ganske begrenset datakapasitet. Det er stort sett bare digitale speilreflekskamera som klarer å utnytte potensialet i de beste minnekortene. Bruker du en kortleser til å overføre bildene til pc vil nok den biten gå raskere, men det er neppe verdt å betale særlig mye ekstra for. Det viktigste er jo som regel hvor god ytelse du får når du tar bilder med kameraet. I bruksanvisningen til mitt kamera anbefales det lesehastighet på 10mb/s eller mer dersom en skal filme med beste oppløsning 640x480 (30 bilder pr.sek) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå