wil Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 jeg lurer bare på dette. går det an å ha to startsider på en gang på internet. dvs. at det kommer opp to sider på en gang. det kunne vært artig å vist. kan noen svare meg på dette spørsmålet. [ Denne Melding var redigert av: wil på 2002-08-09 13:58 ] Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Jepp det går ann. En måte å gjøre dette på er å lage ei eiga side som du bruker som startside. Den lagrer du på harddisken din. Åsså bruker du javascript til å be sia om å opne 2 sider med det samme den blir opna, disse sidene er de sidene du vil ha som startsider. Du kan også be sia om å lukke seg selv etter at de 2 sidene er opna. Det går ganske for og du behøver ikke engang merke at du har den første siden. Er ei stund siden jeg har holdt på med å lage web-sider så jeg er litt rusten på det derre der, men jeg skal se om jeg ikke kan mekke noe. Det er dessuten mange andre måter å gjøre det på også, tar jeg ikke feil. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Eller bare innstallere Opera og lagre vindusoppsettet. Lenke til kommentar
wil Skrevet 9. august 2002 Forfatter Del Skrevet 9. august 2002 hvordan gjør jeg det med javascriptet. hva skriver jeg. Lenke til kommentar
peach Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Opera har en veldig bra funksjon for akkurat det der. (blant mange andre geniale funksjoner som IE ikke har) Du burde prøve det! Lenke til kommentar
Kamikaze1 Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Opera kan kun ha én startside om gangen, men den kan også starte opp med sidene som var oppe da du avsluttet sist. Den nye IE baserte browseren myIE derimot, kan starte opp med flere enn én spesifisert startside. Lenke til kommentar
peach Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Hmm... Da er det veldig rart at jeg starter opp med de samme sidene hver gang jeg starter Opera. Kanskje jeg har fått en spesialversjon eller noe.. Men jeg tror heller det er du som ikke har peiling på Opera. Det finnes noe som heter "Save window setup" under "Window"-menyen. Kanskje du burde ta en titt der?... Lenke til kommentar
Kamikaze1 Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Quote: Den 2002-08-09 16:34, peach skrev:Hmm... Da er det veldig rart at jeg starter opp med de samme sidene hver gang jeg starter Opera. Kanskje jeg har fått en spesialversjon eller noe.. Men jeg tror heller det er du som ikke har peiling på Opera. Det finnes noe som heter "Save window setup" under "Window"-menyen. Kanskje du burde ta en titt der?... Åneeeeeeiii! Jeg sa noe feil.. *henger seg* :wink: Trodde noe så viktig sto i "innstillinger", men neida. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Det står jo under preferences da :wink: Lenke til kommentar
Kamikaze1 Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Quote: Den 2002-08-09 21:38, Anders Leipsland skrev:Det står jo under preferences da :wink: Jeg går utifra at preferences er det samme som innstillinger i norsk versjon. Hvis det står der burde det vel stå under start og avslutt, og der står det ikke. Kan ikke finne det noe annet sted der heller.. Lenke til kommentar
peach Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 OK, slik gjør du det i Opera: Du åpner de sidene du vil ha som startsider. (i forskjellige vinduer så klart) Så velger du "Window" og deretter "Save window setup" og trykker "OK". Så går du inn på "File" og velger "Preferences". Der er det noe som heter "Show savet window setup". Kryss av på den, så er det gjort. Så når jeg starter Opera kommer vg, dagbladet, nettavisen, hardware, itavisen og dinside opp. Veldig praktisk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå