Gå til innhold

Creative eller Apple 20 gig

Anbefalte innlegg

Kan noen forklare meg hvorfor man skal kjøpe en apple spiller med 20 gig disk framfor creative spiller med 20 gig disk? Ser at creative er mye billigere enn Apple.

Er det bedre lyd og kvalitet i apple spillerne enn creativespillerne?

Blir forresten spennende å se om Apple også lanserer noen nye harddisk varianter av spilleren nå i september. Kommer vistnok en 4 gig flashvariant?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan noen forklare meg hvorfor man skal kjøpe en apple spiller med 20 gig disk framfor creative spiller med 20 gig disk? Ser at creative er mye billigere enn Apple.

Er det bedre lyd og kvalitet i apple spillerne enn creativespillerne?

Blir forresten spennende å se om Apple også lanserer noen nye harddisk varianter av spilleren nå i september. Kommer vistnok en 4 gig flashvariant?

Dette blir selvfølgelig helt subjektiv, men for å si det slik; jeg skjønner godt at du stiller spørsmålet.

Creative har jevnt over kommet bedre ut av det i tester hva lyd angår. Husk Creative er en god gammel produsent av lydkort. Det som tidligere har vært drawbacket til Creative, er at spillerne har vært noe store og klumpete. Men med den nye zen Sleek, burde også dette ankepunktet være løst. Zez Sleek er ørlite både lettere og mindre i volum enn iPod.

En annen fordel ved Sleek, er at den har en svært god radio. Det er heller ingen ulempe at den kan spille wma-filer, hvilket ikke iPod kan. (Av egen erfaring gir wma bedre lyd enn mp3, på samme bitrate).

Jeg tror mye av grunnen til iPods popularitet er designet, samt den enkle navigeringen. Rent subjektivt mener jeg Sleek er minst like delikat rent designmessig. Det oser kvalitet av den, og den virker å være "skrudd sammen" på en bra måte.

Noe av det overnevnte er subjektive meninger, det meste er rene fakta.

Lenke til kommentar

En annen fordel ved Sleek, er at den har en svært god radio. Det er heller ingen ulempe at den kan spille wma-filer, hvilket ikke iPod kan. (Av egen erfaring gir wma bedre lyd enn mp3, på samme bitrate).

min Ipod photo tar da den fil typa!

Lenke til kommentar

Gustav! Er softwaren for overføring som creative leverer bra? Eller bruker alle dette tredjepartsverktøyet anadpod som også har en versjon for creative?

Radio kan jo være kjekt å ha da. Diktafon er jo ikke noe man bruker hver dag, men er det noen som hat støtte for det?

Lenke til kommentar

Javel, dette er totalt nytt for meg, hverken her, eller her går det frem at det er støtte for dette formatet. Tror heller ikke at Apple vil gi støtte for Microsofts format. Har sett mange steder at dette er et lite ankepunkt ved denne spilleren.

Lenke til kommentar
Gustav! Er softwaren for overføring som creative leverer bra? Eller bruker alle dette tredjepartsverktøyet anadpod som også har en versjon for creative?

Radio kan jo være kjekt å ha da. Diktafon er jo ikke noe man bruker hver dag, men er det noen som hat støtte for det?

Tredjepartsverktøyet du sikter til er Notmad. Jeg synes redskapet som følger med på Creative sine spillere (Creative Mediasource Organizer) er meget bra og brukervennlig. Tag editering går lekende lett. Ett eksempel: hvis du skal editere albumnavnet for en hel skive, er det bare å markere alle låtene fra skiva, høyreklikke, for dernest å legge inn albumtittel. På samme måte kan du organisere andre større grupper med filer, hvor et av parametrene har samme navn (f.eks. sjanger rock, eller årstall 2005). Veldig greit å lage playlists osv. Jeg liker programmet.

Notmad har ytterligere fordeler (har ikke rukket å sette meg inn i disse ennå, men man kan bl.a. lagre playlistene. Dette kan jo være greit hvis du skal formatere spilleren. Det kan jo være veldig tidkrevende å lage playlister når du har 20 gig komprimerte musikkfiler. :D

Hvis du spør om spilleren har diktafon, er svaret JA.

Endret av gustav
Lenke til kommentar

Tredjepartsverktøyet du sikter til er Notmad. Jeg synes redskapet som følger med på Creative sine spillere (Creative Mediasource Organizer) er meget bra og brukervennlig. Tag editering går lekende lett. Ett eksempel: hvis du skal editere albumnavnet for en hel skive, er det bare å markere alle låtene fra skiva, høyreklikke, for dernest å legge inn albumtittel. På samme måte kan du organisere andre større grupper med filer, hvor et av parametrene har samme navn (f.eks. sjanger rock, eller årstall 2005). Veldig greit å lage playlists osv. Jeg liker programmet.

Notmad har ytterligere fordeler (har ikke rukket å sette meg inn i disse ennå, men man kan bl.a. lagre playlistene. Dette kan jo være greit hvis du skal formatere spilleren. Det kan jo være veldig tidkrevende å lage playlister når du har 20 gig komprimerte musikkfiler. :D

Hvis du spør om spilleren har diktafon, er svaret JA.

Takker og bukker for mange utfyllende og gode svar gustav! :thumbup:

Hva med lading? Kan den lade over USB når den er koblet til PC eller må den ha en egen ladekabel?

Er denne sleek spilleren ganske ny?Kan man håpe på at det kommer en sleek med feks 40 gig disk i løpet av høsten?

Her skal far ut å handle!!! :D

Lenke til kommentar

Takker og bukker for mange utfyllende og gode svar gustav! :thumbup:

Hva med lading? Kan den lade over USB når den er koblet til PC eller må den ha en egen ladekabel?

Er denne sleek spilleren ganske ny?Kan man håpe på at det kommer en sleek med feks  40 gig disk i løpet av høsten?

Her skal far ut å handle!!! :D

Bare hyggelig det. Vet hvor greit det kan være å spørre andre når jeg selv skal handle.

Den lader greit med usb-kabelen, men det er et spesielt uttak i selve spilleren. Dette er nok med tanke på at det senere kommer en dockingstasjon som kan kjøpes som ekstrautstyr. Etter at jeg har overført alle filene, er det riktignok ikke så ofte jeg lader via usb.

Spilleren er mer eller mindre splitter ny her i Norge. Har selv hatt den i ca 3 uker, og da var nok jeg blant de første som fikk den. Hadde selv tenkt til å vente til 40 gb versjonen kom, men jeg hadde ikke tålmodighet. Har stort sett fått plass til hele den komprimerte musikksamlingen min på disse 20 gig'ene, men 40 hadde ikke vært å forakte.

Endret av gustav
Lenke til kommentar

Ser det nevnes 20, 40 og 60 gig utgave av Creative Zen Sleek i diverse poster her.Har søkt litt på google men finner ikke så mange andre referanser til disse. Er det noe creative selv har annonsert vil komme eller er det bare rykter? Vet dere evt. noe om når 40 og 60 gig utgaven er tenkt lansert?

Lenke til kommentar
Ser det nevnes 20, 40 og 60 gig utgave av Creative Zen Sleek i diverse poster her.Har søkt litt på google men finner ikke så mange andre referanser til disse. Er det noe creative selv har annonsert vil komme eller er det bare rykter? Vet dere evt. noe om når 40 og 60 gig utgaven er tenkt lansert?

Ikke hørt noe offisiellt fra creative. Bare rykter på nettet.

Men er jo sånn med de andre Zen fra creative. hvorfor ikke denne?

Lenke til kommentar

Ikke hørt noe offisiellt fra creative. Bare rykter på nettet.

Men er jo sånn med de andre Zen fra creative. hvorfor ikke denne?

Når blei egentlig denne spilleren lansert fra Creative i Singapore eller hvor de nå holder til? Går vel alltids et kvartal eller to mellom hver ny release?

Så i en pressemelding fra Creative at det stod Singapore. Skal dit en tur i november. Har de sitt hovedkontor der? Kanskje jeg kan være heldig å gjøre et godt kjøpt der nede, selv om det sikkert blir så som så med garanti... :ermm:

Lenke til kommentar

Javel, dette er totalt nytt for meg, hverken her, eller her går det frem at det er støtte for dette formatet. Tror heller ikke at Apple vil gi støtte for Microsofts format. Har sett mange steder at dette er et lite ankepunkt ved denne spilleren.

min tar da det!

Lenke til kommentar

min tar da det!

Sikker på at det ikke bare er iTunes som har konvertert fila til AAC eller MP3 når du overførte den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...