Gå til innhold

Mini-DV tape avspiller til pcen?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg driver til titt og annen med film redigering. Jeg bruker som regel å lage filmer fra mer sosiale events med venner og familie, men også litt mer seriøse prosjekter.

Jeg har ikke dv-kamera selv per dags dato, og det begynner å bli veldig kjedelig å måtte låne det hver gang jeg skal redigere.

Jeg har sett litt på diverse DV-recordere/playere (eksterne hardware som tar opp spiller mini-dv kassetter, uten bruk av kamera), men kommer bare over ultra dyre, proffe greier.

Eks;

http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller...list&sku=206170

Det jeg lurer på er om noen har kommet over en DV-recorder som jeg feks. kan sette inn i 5.25" brønnen på kabinettet. En billig og grei versjon. Som om man hadde tatt dv-tape spillern fra et DV-kamera, og kun det. Jeg trenger jo ikke mer enn det.

Skulle neppe tro at det var denne delen av et kamera som gjorde det så dyrt.

??

Takk for alle tanker du måtte ha!

MR

Endret av bananorama
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig jeg tar feil, men den billigste løsningen må vel være å kjøpe seg et DV kamera? De løsningen jeg har sett ligger på over 6000kr. Hvis du ikke har kamera i det hele tatt får du dette også i tillegg. Vil du legge litt penger i det er vel Panasonic GS-400 et av de beste "mest for pengene" kameraene du kan komme over. Ligger for tiden på litt over 11000.

Lenke til kommentar

flymicro: Den så jo nice ut. Men ikke akkurat sundt for min lommebok. Dog akkurat det jeg mener egentlig.

Daggern2005: Jepp. Jeg vil bare ha mulighet til å spille av (eller capture) vanlig mini-DV tapes på pcen, eks. via Premiere Pro, uten å måtte bruke kamera.

Mailet Sunbeam nå ( http://www.sunbeamtech.com/index.html ) om de kunne fikse dette. Så får vi se om det kan la seg gjøre, både teknisk og økonomisk. ;)

MR

Endret av bananorama
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...