Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ubeskrivelig dårlig av nextgentel


Anbefalte innlegg

trenger tips/forslag om hva jeg kan gjøre/har rett til

 

var på 3 ukers ferie, og når jeg kom hjem 18. august, lyste ikke DSL lyset, ringte da kundeservice, ca 1 times ventetid som vanlig, fikk beskjed om at det var sikkert ruter som var blitt ødelagt av lyn. fikk da tilsendt ny som kom mandag 22. august, nei, fortsatt DSL lys dødt og ingen forbindelse. ny tlf til kundeservice i 35 minutt, det begynte ringe, men så bare fikk jeg opptatt!! eneste jeg kunne gjøre var å ringe på nytt , 55 minutt senere kom jeg gjennom! en sjekk på sentralen skulle bli gjort onsdag, og jeg måtte sitte hjemme på en telefon. men onsdag gikk, og ingenting skjedde! ringte onsdag kveld, og da fikk jeg beskjed om følgende: linja mi inn i huset hadde blitt frakoblet pga av lang linjeavstand og dårlig kobling! og det etter 8 måneder plutselig! ikke hadde jeg fått et eneste beskjed om hva som hadde skjedd! og etter 6 dager greidde en kundeservice personen fortelle hva som hadde skjedd! skal ringe meg fredag, 26. august og fortelle hva som skjer fremover! og at disse folke vil ringe er jo ganske tvilsomt!!

 

 

hadde jeg ikke ringt for 6 dager, hadde jeg nok betalt for en tjeneste jeg ikke får levert, resten av livet!

 

 

jeg har da også betalt for august, og ikke vært online et eneste sekund enda denne måneden

Endret av kewell79
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det der virket veldig sløvt/dårlig av ngt ja.

 

En grunn til at jeg ikke har de men kjører bluecom fullt ut.

 

Men hvor lang linjeavstand er det snakk om da?

 

Jeg bor langt inne i skogen og har en avstand fra sentralen på 5.6km og har rundt 1mbit hjemme hos meg tro det eller ei :thumbup:

Endret av kaliber
Lenke til kommentar

Jeg har hørt at Telenor har flyttet mange linjer til undersentraler og skapt problemer for Next og Catch ved omkobling av deres linjer. Det blir ordnet når disse får satt utstyr inn i undersentralene - og potensialet for fart på disse linjene øker (ADSL 2+ etc.)

Lenke til kommentar
Jeg har hørt at Telenor har flyttet mange linjer til undersentraler og skapt problemer for Next og Catch ved omkobling av deres linjer.  Det blir ordnet når disse får satt utstyr inn i undersentralene - og potensialet for fart på disse linjene øker (ADSL 2+ etc.)

Det der gjør også at mange av eksisterende kunder hos catch og ngt måtte kobles om på disse undersentralene, som ble koblet bort fra telenor sitt infrastruktur noen mnd tidligere hehe. Som igjen medfører linjeleie til telenor. Monopolvirksomhet så det holder. Jeg har bare lyst å vite hvor mange av disse sentralene blir utbyggd for adsl2 i nærmeste fremtid. Adsl kommer nok til å være TN sitt melkeku i noen år fremover. Gleder meg når catch lanserer adsl2+ :) Da vet jeg i hvertfall at de kommer til å levere.

 

 

Når det gjelder innlegget selv, så kan du kanskje kreve at montøren undersøker linja faktisk på ditt eget regning så du har noe å slå i bordet med, eller kreve kompensasjon for ikke levert produkt. Kanskje prate med en advokat :)

Endret av pine
Lenke til kommentar
Det der virket veldig sløvt/dårlig av ngt ja.

 

En grunn til at jeg ikke har de men kjører bluecom fullt ut.

 

Men hvor lang linjeavstand er det snakk om da?

 

Jeg bor langt inne i skogen og har en avstand fra sentralen på 5.6km og har rundt 1mbit hjemme hos meg tro det eller ei  :thumbup:

det er 3.3 km, og ja, telenor kan levere en 1 mb linje

 

 

 

men kjipt av ngt å bare kutte meg ut

 

 

fikk en telefon i dag, enten avslutte avtalen eller flytte :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...