Gå til innhold

hvordan ram passer Dell Inspiron 6000 ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
SO-DIMM DDR2 400 to 533 MHz. Du kan finne ut hvilken hastighet du har fra før ved å bruke programmet CPU-Z. Det kan du laste ned her. Deretter går du inn i denne oversikten og velger utifra hastighet, ønsket størrelse på minnet og eventuelt merke.

Jeg har to av disse ram brikkene i min splitter nye Inspiron 6000:

ram9ko.jpg

Betyr det at Dell har gitt meg mye svakere RAM (200 MHz istedenfor "400 to 533 MHz) enn jeg bør bruke?

Edit: Ser på pakkseddelen at det jeg skal ha fått utlevert er "1 MOD,DIMM,1GB,400MHZ,DDR2"

Men ifølge CPU-Z er de bare 200 MHz?

Endret av superreven
Lenke til kommentar

Den er 200 MHz, men oppgis ofte som 400MHz pga DDR (dvs Double Data Rate), dvs du har fått den hastigheten du skal ha, siden de 200 MHz effektivt dobles. Det jeg stusser mer over er at "1 MOD,DIMM,1GB,400MHZ,DDR2" kan (men ikke sikkert) tyde på at du skal ha en 1GB modul istedet for to 512 MB moduler.

Lenke til kommentar
Den er 200 MHz, men oppgis ofte som 400MHz pga DDR (dvs Double Data Rate), dvs du har fått den hastigheten du skal ha, siden de 200 MHz effektivt dobles. Det jeg stusser mer over er at "1 MOD,DIMM,1GB,400MHZ,DDR2" kan (men ikke sikkert) tyde på at du skal ha en 1GB modul istedet for to 512 MB moduler.

Det har du rett i... Men jeg sjekket ordrebekreftelsen og der sto det 2x512. Så det står bare feil i pakkseddelen for en eller annen grunn.. hissigt at de ikke gjorde feil og satte en enkelt brikke inni da :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...