Yankes Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 (endret) Jeg er ikke så veldig god i CSS enda, så jeg bruker simple og enkle CSS koder. Men det jeg ikke får til er å lage to "områder" (eller hva jeg skal kalle det) med DIV's siden av hverandre. hvis jeg avslutter en DIV med </div> og lager neste DIV så kommer den under den andre, og da lurer jeg på hvordan jeg skal få den til å komme siden av den første! Endret 25. august 2005 av YaNkEs Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Du må float'e en av (eller begge?) div'ene, samtidig som de(n) må ha en fast bredde. float:left; Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 25. august 2005 Forfatter Del Skrevet 25. august 2005 ok, da tror jeg at jeg skal få det til Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 25. august 2005 Forfatter Del Skrevet 25. august 2005 (endret) Jeg har også et spørsmål til.. Det er noe feil i koden til den DIV'en som skal være i midten (har 3 stk på en rekke) + at det er forskjell fra IE til Firefox.. i Firefox er alt normalt nå, men i IE er alt klikk! IE: Firefox: MEN; når jeg legger til "overflow: auto;" i CSS koden så klikker det i Firefox også, så det tyder på at det er CSS koden for det feltet i midten det er noe feil med/mangler noe i! her er CSS koden for det feltet: .main { border-left: 1px solid; border-right: 1px solid; border-top: 1px solid; border-bottom: 1px solid; vertical-align: top; width: 376px; float: none; height: 370px; } og de to andre er like bare at der har jeg "float: right;" og "float: left;" og en annen bredde! Så si ifra om du ser noe som er feil/manger! Endret 25. august 2005 av YaNkEs Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Husk at border, padding og margin også må tas med i beregninga av bredden. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Husk også doubled margin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå