Goliath Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Jeg vurderer en Dell X1 men har aldri hatt en ultraportabel maskin før så jeg vet ikke heelt om jeg kommer til å like det. Hvordan er det med angrefrist med Dell? Finner ikke noe spesifik på sidene dems Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Jepp, 14 dager, akkurat som alle andre nettbutikker. Dette er ikke noe som varierer fra nettbutikk til nettbutikk fordi det er lovpålagt. Mer om det her: http://www.lovdata.no/all/hl-20001221-105.html og her: http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/...4/1024136024.21 Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 25. august 2005 Forfatter Del Skrevet 25. august 2005 men er det 14 dager fra bestilling eller fra mottat vare? Og skal den returneres slik at den ER hos leverandør innen 14 dager ellers skal jeg sende det inn og få poststempel før 14 dager (dag 14 isåfall?) Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 I utgangspunket har man 14 dager hvis Dell hadde gjort det de skulle; lagt med angrefristskjema. Men det gjør ikke Dell, ergo har man i henhold til lov om angrefrist 3 måneders returrett. Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 husk at en pc fra dell er å regne som et tilvirkingsskjøp, så de kan avkorte tilbakebetalingen til deg med noen kroner. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 I utgangspunket har man 14 dager hvis Dell hadde gjort det de skulle; lagt med angrefristskjema. Men det gjør ikke Dell, ergo har man i henhold til lov om angrefrist 3 måneders returrett. Har du sjekket om de sender angrefistskjema pr mail? Om de gjør så er det 14dager. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 men er det 14 dager fra bestilling eller fra mottat vare? Og skal den returneres slik at den ER hos leverandør innen 14 dager ellers skal jeg sende det inn og få poststempel før 14 dager (dag 14 isåfall?) 14 dager fra du mottar varen (eller mottar beskjed om at varen kan hentes på postkontoret). Skal du benytte deg av angrefristen, holder det å gi beskjed til selger innen 14 dager. Transport inn til selger, kan ta lengere tid (selvsagt innenfor rimelighetens grenser) Lenke til kommentar
Capitan Fracassa Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 14 dager fra du mottar varen (eller mottar beskjed om at varen kan hentes på postkontoret). Det er faktisk 14 dager fra du mottar varen. Så om du ikke henter den før etter to uker, så har du fortsatt 14 dagers angrerett etter henting. Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Har du sjekket om de sender angrefistskjema pr mail?Om de gjør så er det 14dager. Angrefristskjemaet skal vedlegges på et fysisk medium som det heter så fint. Email holder ikke, Dell sender heller ikke dette skjemaet pr. mail (ikke pr. papir heller) er min erfaring Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Om del fysisk konfigurerer pcen din (du endrer på standardinnstillingene feks), så er pcen et tilvirkningskjøp, og dell kan derfor kreve deg for de kostnader de har med å bygge pcen om du benytter deg av angreretten. Dette kan fort komme på 1000-2000,-! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå