howzer Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Er det en nyansert holdning å snakke om å "ta fra de fattige og gi til de rike"? Ja i dette tilfellet så var det det, for det er et faktum at de 28000 som ble tatt fra hver enkelt arbeidsledig var med på å finansiere skattelettelsen til de rike. Hvordan kan du ta noe fra noen når de ikke har det i utgangspunktet? Igjen manipulerer du fakta og sprer løgnpropaganda. Jeg er uenig i formuleringene, som er løgnaktige og som uttales i et bevisst forsøk på å forvri fakta. Hvorfor ikke da ta for deg nøyaktig det du mente var feil og spørre meg på en saklig måte istedenfor å kalle meg løgner og typisk sosialist . Fordi jeg (og andre) har gjort det så utrolig mange ganger nå at jeg begynner å bli lei av manipulasjonen din. Så det er bare sosialister som får lov til å komme med spissformuleringer? Det er bare sosialister som får vri på fakta, men når noen andre gjør det så er det fæle greier og da må de plutselig skjerpe seg? Neida,men du er jo totalt fanatisk,du tåler jo ikke sosialister og uansett hva de skriver ser du jo rødt, eller blått kansje Jeg er fanatisk? Hva med deg da? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Om du gjør en unødvendig jobb feks, eller en jobb som ikke skaper verdier, feks valutaspekulant. Hvilke andre "unødvendige jobber" mener du det finnes? Hva gjør en valutaspekulant, og hvor mange har dette yrket i Norge? At folk slenger rundt seg med feilaktige påstander eller alt for lite nyanserte påstander er sjeldent bra, uavhengig hvem det er som gjør det. Og "andre gjør det, så hvorfor skal ikke jeg" er ærlig talt en argumentasjon som hører hjemme på barneskolen. Hvis du misliker "sosialistisk argumentasjonsteknikk" (setter det i gåsetegn, da min erfaring er at alle politiske retninger lider under folk som ikke har god argumentasjon), hvorfor bruker du da de samme metodene? Man blir ikke tatt seriøst med en slik måte å formulere seg på. Jeg bruker de samme metodene for å oppveie tåpelighetene som kommer fra de venstrevridde. 5400995[/snapback] Mener du at en valutaspekulant ikke har en jobb? Eller mener du at selvstendig næringsdrivende ikke akn regnes som arbeidene? En valutaspekulant tjener penger på å kjøpe og selge valuta. Tåplighet fra to mennesker istedet for en blir bare dobbelt så mye tåplighet. Og jeg vet ikke helt hvordan du mener folk skal ta det du sier seriøst når du tydligvis ser din på det som din rolle å komme med tåpligheter for å ordne en slags "tåplighetsbalanse". Burde du ikke heller prøve å "oppheve" de gode argumentene, som folk faktisk hører på. AtW Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Hvordan kan du ta noe fra noen når de ikke har det i utgangspunktet? Igjen manipulerer du fakta og sprer løgnpropaganda Når du får et beløp som er lovbestemt i lønn hver mnd og så tar noen en del av dette fra deg da har de vitterlig tatt det, det er jo temmelig logisk. Igjen manipulerer du fakta og sprer løgnpropaganda Jeg har ved flere anledninger bedt deg slutte å kalle andre for løgner uten at det ser ut som det nytter, jeg ber deg derfor en siste gang om å kutte ut dette tullet om ikke får andre se på den saken . Fordi jeg (og andre) har gjort det så utrolig mange ganger nå at jeg begynner å bli lei av manipulasjonen din Så kom med saklige og redelige eksempler så skal jeg svare deg så godt jeg kan . Jeg er fanatisk? Hva med deg da? Nei jeg vil ikke si det, jeg kan vel ikke regnes som fanatiker fordi jeg stemte Høyre ved forrige valg og denne gangen stemte på en rød- grønn regering Lenke til kommentar
howzer Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Mener du at en valutaspekulant ikke har en jobb? Eller mener du at selvstendig næringsdrivende ikke akn regnes som arbeidene? En valutaspekulant tjener penger på å kjøpe og selge valuta. Hvor mange er det som jobber som "valutaspekulant" på heltid, og hvilke andre yrker mener du ikke skaper verdier? Burde du ikke heller prøve å "oppheve" de gode argumentene, som folk faktisk hører på. Da må f.eks. Snekker'n komme med noen gode argumenter først Hvordan kan du ta noe fra noen når de ikke har det i utgangspunktet? Igjen manipulerer du fakta og sprer løgnpropaganda Når du får et beløp som er lovbestemt i lønn hver mnd og så tar noen en del av dette fra deg da har de vitterlig tatt det, det er jo temmelig logisk. Nei, det er triksing for å skjule det at man tar mer fra de som gir mest fra før, og gir mer til de som bidrar med minst. Jeg er fanatisk? Hva med deg da? Nei jeg vil ikke si det, jeg kan vel ikke regnes som fanatiker fordi jeg stemte Høyre ved forrige valg og denne gangen stemte på en rød- grønn regering Jo, du kan helt fint kalles fanatiker ut fra det du gjør i dag. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Mener du at en valutaspekulant ikke har en jobb? Eller mener du at selvstendig næringsdrivende ikke akn regnes som arbeidene? En valutaspekulant tjener penger på å kjøpe og selge valuta. Hvor mange er det som jobber som "valutaspekulant" på heltid, og hvilke andre yrker mener du ikke skaper verdier? Burde du ikke heller prøve å "oppheve" de gode argumentene, som folk faktisk hører på. Da må f.eks. Snekker'n komme med noen gode argumenter først Man trenger bare ett eksempel for å vise at påstanden "ikke alle som jobber skaper verdier" er sann, er du enig eller uenig i den påstanden? Hvis du kommer med bedre argumenter enn motparten så overbeviser du folk, å møte tøv med tøv overbeviser ingen. Hva med å ta litt grep selv istedet for å dilte etter andre? AtW Lenke til kommentar
howzer Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Svar på spørsmålene mine, du. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Svar på spørsmålene mine, du. 5405387[/snapback] Hvorfor? Hva forsøker du å oppnå med spørsmålene? Jeg brakte det på banen for å poengtere at ikke alle som arbeider bidrar til samfunnet, er du uenig i dette? Ja eller nei? Og på hvilken måte opplyser det saken å vite hvor mange som er valutaspekulanter, og hvor mange andre yrker jeg kan komme på som ikke er nyttig for samfunnet? Hva forsøker du å belyse? Jeg orker ikke å la diskusjonen spore av i vås om det ikke er et poeng for spørsmålene dine. AtW Lenke til kommentar
howzer Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 (endret) Mener du å si at valutaspekulanter ikke betaler skatt? Svar på spørsmålene mine, og slutt med å prøve å lure deg unna. Endret 8. januar 2006 av howzer Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 (endret) Mener du å si at valutaspekulanter ikke betaler skatt? Svar på spørsmålene mine, og slutt med å prøve å lure deg unna. 5407710[/snapback] Lure meg unna hva? Du svarer konsekvent ikke på spørmålene mine, og prøver stadig å fordreie diskusjonen over på noe annet, prøv å argumenter istedet for å stadig prøve å dreie det over på noe annet fordi du ikke har noe å komme med. Valutaspekulasjonspørsmålet er uinteressant om du er enig i at ikke alle som jobber bidrar til samfunnet. Er du enig eller ikke? Jeg ser ingen grunn til å svare på dine spørsmål når jeg ikke hvordan det bringer diskusjonen videre, når du selv ikke svarer på mine (mye mer relevante) spørsmål som er vesentlige for dine spørsmål og hvorvidt de i det hele tatt er nødvendige, og når du ikke engang klarer å stavre fram en god grunn til hvorfor dette er relvante spørsmål. Om en av disse tingene blir oppfylt så kan jeg svare. Inntil da får du enten vente eller forsøke å hoste opp litt skikkelig argumentasjon. AtW Endret 8. januar 2006 av ATWindsor Lenke til kommentar
howzer Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Jeg merker meg nok en gang at du ikke svarer på spørsmålene mine, og heller går til angrep på meg. Du som er så opptatt av saklighet burde gå foran med et godt eksempel, men dengang ei. Du klarer ikke å komme med en liste over "unødvendige jobber". Du kan ikke fortelle meg hvor mange som jobber som "valutaspekulant" på heltid. Du kan ikke fortelle meg om "valutaspekulanter" betaler skatt. Du har vel tapt nok en diskusjon da. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Jeg merker meg nok en gang at du ikke svarer på spørsmålene mine, og heller går til angrep på meg. Du som er så opptatt av saklighet burde gå foran med et godt eksempel, men dengang ei. Du klarer ikke å komme med en liste over "unødvendige jobber". Du kan ikke fortelle meg hvor mange som jobber som "valutaspekulant" på heltid. Du kan ikke fortelle meg om "valutaspekulanter" betaler skatt. Du har vel tapt nok en diskusjon da. 5408955[/snapback] Blir virkelig poenget noe klarere med flere eksempler? Ok la meg nevne noen flere for deg da: Lobbyister som jobber for folk hvis egeninteresser er til felelsskapets verste, de er ikke bare unødvendige, de er til skade. -Kortsiktige aksjespekulanter. - Saddam Hussein, han hadde en jobb, han var ikke nyttig for samfunnet. Kan du nå VENNLIGST svare på essensen her, er du enig eller uenig i at ikke alle som har en jobb er nyttige? Du kan også svare på dette: Mener du at å betale skatt alene er nok til at person er nødvendig eller bra for samfunnet? Jeg går ikke til angrep på deg, jeg går til angrep på din totale mangel på noe som likner en fornuftig argumentasjon, og den voldsommme iveren din etter å spore av diskusjoner der du åpenbart ikke klarer å "vinne" på en mer fornuftig måte. Om du tar mine angrep på din svært inadekvate debateringsteknikk som personangrep, så får det nesten bli ditt eget problem. AtW Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Stikke tåa inn i det kalde vannet: Spillprogrammere kan da vel umulig ha en direkte nyttig jobb for samfunnet? Selvfølgelig, de skaper jo mye glede (og litt frustrasjon, spesielt for mødre). Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Stikke tåa inn i det kalde vannet: Spillprogrammere kan da vel umulig ha en direkte nyttig jobb for samfunnet? Selvfølgelig, de skaper jo mye glede (og litt frustrasjon, spesielt for mødre). 5411003[/snapback] Personlig synes jeg mange av de som jobber innen kultur er nyttig for samfunnet. Kultur er viktig for gleden til mennesker. AtW Lenke til kommentar
howzer Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Lobbyister som jobber for folk hvis egeninteresser er til felelsskapets verste, de er ikke bare unødvendige, de er til skade. Nei, de er ikke det hvis lobbyvirksomheten ikke skjer i hemmelighet. Lobbyvirksomhet handler om at politikerne hører på ens synspunkter, og dette er viktig i et demokrati. -Kortsiktige aksjespekulanter. Aksjehandel er en nødvendighet for næringslivet. - Saddam Hussein, han hadde en jobb, han var ikke nyttig for samfunnet. Derimot er det nyttig for samfunnet å ha noen som styrer det. At Saddam gjorde en dårlig jobb betyr ikke at yrket hans er ubrukelig. Kan du nå VENNLIGST svare på essensen her, er du enig eller uenig i at ikke alle som har en jobb er nyttige? De eksemplene du har nevnt så langt er nyttige. Du kan også svare på dette: Mener du at å betale skatt alene er nok til at person er nødvendig eller bra for samfunnet? At noen har en jobb og dermed betaler skatt er positivt. Jeg kan ikke svare ja eller nei på spørsmålet fordi jeg mistenker at du vil komme med et eller annet ekstremt eksempel, som f.eks. Saddam Hussein. "Men han gjorde jo skade, så da kan jo ikke yrket hans ha noe for seg vel!" Jeg går ikke til angrep på deg, jeg går til angrep på din totale mangel på noe som likner en fornuftig argumentasjon, og den voldsommme iveren din etter å spore av diskusjoner der du åpenbart ikke klarer å "vinne" på en mer fornuftig måte. Jeg har vunnet denne diskusjonen for lengst, og du svarer med å prøve å slingre deg unna. Om du tar mine angrep på din svært inadekvate debateringsteknikk som personangrep, så får det nesten bli ditt eget problem. Se deg i speilet. Du brukte lang tid på å komme med noe som lignet på konkrete svar. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Jeg har vunnet denne diskusjonen for lengst, Ja du har vunnet denne som alle andre, det rare er imidlertid at det kun er deg selv som utroper deg til vinner og vi andre er ikke opptatt av å "vinne" men å diskutere synspunkter, noe jeg synest du totalt mangler Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Lobbyister som jobber for folk hvis egeninteresser er til felelsskapets verste, de er ikke bare unødvendige, de er til skade. Nei, de er ikke det hvis lobbyvirksomheten ikke skjer i hemmelighet. Lobbyvirksomhet handler om at politikerne hører på ens synspunkter, og dette er viktig i et demokrati. -Kortsiktige aksjespekulanter. Aksjehandel er en nødvendighet for næringslivet. - Saddam Hussein, han hadde en jobb, han var ikke nyttig for samfunnet. Derimot er det nyttig for samfunnet å ha noen som styrer det. At Saddam gjorde en dårlig jobb betyr ikke at yrket hans er ubrukelig. Kan du nå VENNLIGST svare på essensen her, er du enig eller uenig i at ikke alle som har en jobb er nyttige? De eksemplene du har nevnt så langt er nyttige. Du kan også svare på dette: Mener du at å betale skatt alene er nok til at person er nødvendig eller bra for samfunnet? At noen har en jobb og dermed betaler skatt er positivt. Jeg kan ikke svare ja eller nei på spørsmålet fordi jeg mistenker at du vil komme med et eller annet ekstremt eksempel, som f.eks. Saddam Hussein. "Men han gjorde jo skade, så da kan jo ikke yrket hans ha noe for seg vel!" Jeg går ikke til angrep på deg, jeg går til angrep på din totale mangel på noe som likner en fornuftig argumentasjon, og den voldsommme iveren din etter å spore av diskusjoner der du åpenbart ikke klarer å "vinne" på en mer fornuftig måte. Jeg har vunnet denne diskusjonen for lengst, og du svarer med å prøve å slingre deg unna. Om du tar mine angrep på din svært inadekvate debateringsteknikk som personangrep, så får det nesten bli ditt eget problem. Se deg i speilet. Du brukte lang tid på å komme med noe som lignet på konkrete svar. 5413895[/snapback] Så hvis en feks en person lobbyerer fram et forbud mot internett på vegne av TV-selskap så er vedkommende nyttig for sammfunnet? Bare fordi ikke alle innen en arbeidsgruppe er unødvendige for samfunnet, så betyr ikke det at alle som har den jobben er nyttige. Det er ingen motsetning mellom at aksjehandel som helhet er positivt, og at enkelte aksjemegelere er unyttige. Det er ingen motsetningen mellom at en leder for et land kan være en nyttig jobb, og at enkelte som har denne jobben er skadelige eller unyttige. Igjen svarer du ikke på hva som er din mening, men det er vel ikke så overraskende, da du knapt klarer å si noe konkret uten å motsi deg selv. Du gjør samme feil som med arbeidsledige,skjærer alle som har et gitt arbeid over en kam. Siden du tydligvis ikke har noen mening om skatt alene gjør en person nyttig, så lurer jeg på hvorfor du var så opptatt av å få svar på dette spørsmålet? Du burde kanskje prøve å få litt ut av diskusjoner istedet for å å være så voldsomt opptatt av å "vinne" diskusjoner. (til informasjon er det vel heller ikke så mange som oppfatter det som en sier når folk rett og slett ikke orker å svare på flere irrelevante spørsmål). Til informasjon kommer jeg neppe til å orke å svare på flere meningsløse spørsmål fra deg om dette, ihvertfall til du klarer å stavre fram en mening på om det finnes unyttige jobber eller ikke. Så kan man kanskje få en slags vag framgang. Så får du heller klappe deg selv på ryggen fordi du har "vunnet" en diskusjon med å dra den fullstendig ut på viddene. AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Jeg har vunnet denne diskusjonen for lengst, Ja du har vunnet denne som alle andre, det rare er imidlertid at det kun er deg selv som utroper deg til vinner og vi andre er ikke opptatt av å "vinne" men å diskutere synspunkter, noe jeg synest du totalt mangler 5414303[/snapback] Heh, det er ikke så ofte vi er enige. Men akkurat vil jeg bare istemme at jeg er hjertens enig. AtW Lenke til kommentar
howzer Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Igjen svarer du ikke på hva som er din mening, men det er vel ikke så overraskende, da du knapt klarer å si noe konkret uten å motsi deg selv. Atter en gang viser du at du aldri har noen saklige argumenter, så derfor setter du i gang med slik projisering. Det er nyttig å jobbe, og ferdig med det. Du har ikke klart å liste opp noen såkalt "unyttige yrker", fordi du vet at hvis man jobber så må man også betale skatt. Og selv hvis man ser bort ifra skatten så klarer du neppe å finne særlig mange "unyttige" yrker. Nå venter jeg bare på neste usaklige tirade fra deg Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Igjen svarer du ikke på hva som er din mening, men det er vel ikke så overraskende, da du knapt klarer å si noe konkret uten å motsi deg selv. Atter en gang viser du at du aldri har noen saklige argumenter, så derfor setter du i gang med slik projisering. Det er nyttig å jobbe, og ferdig med det. Du har ikke klart å liste opp noen såkalt "unyttige yrker", fordi du vet at hvis man jobber så må man også betale skatt. Og selv hvis man ser bort ifra skatten så klarer du neppe å finne særlig mange "unyttige" yrker. Nå venter jeg bare på neste usaklige tirade fra deg 5417766[/snapback] Når du sier at "man neppe klarer å finne særlig mange" (i motsetning til ingen) så regner jeg med at du er enig i at ikke alle som jobber er nyttige for samfunnet? AtW Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Det er nyttig å jobbe, og ferdig med det. Du har ikke klart å liste opp noen såkalt "unyttige yrker", fordi du vet at hvis man jobber så må man også betale skatt. Og selv hvis man ser bort ifra skatten så klarer du neppe å finne særlig mange "unyttige" yrker. Hva med svart arbeid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå