madman2k Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Hei! Hvor kraftig maskin trenger man for å kunne kjøre en webserver m/mysql, php osv. på Windows XP pro? Serveren skal kun stå i intranett, og fungere som tjener mot 5-7 klientmaskiner. Duger det med en vanlig p4 2.8 f.eks.? eller er det nødvendig med dual xeon 2.8 ++? Kan ikke være _noe_ lag! Takker for svar Lenke til kommentar
genstian Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 (endret) en P3 667mhz holder på linux. så en P4 2.8mhz holder som bare det. Endret 25. august 2005 av hotstian Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Med det lastkravet som du har der vil ein 2.8Ghz vanlig p4 kjede seg halvt i hel. Til samanlinking testa eg kor mykje ein singel Xeon 2.4Ghz (LAMP-konfig) tålte. Med å bruke MS Webapplication Stresstest tool kom eg opp i 1000 forespursler pr sek før den begynte å slite litt og sakka akterut. Tviler på at du vil komme opp i slike trafikkmengder på dinserveren så cpuen skal holde godt nok, det einaste er å ikkje vere altfor gnien på ram, 1Gig bør det vere. Lenke til kommentar
Palme Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 en P3 667mhz holder på linux. så en P4 2.8mhz holder som bare det. Jeg kjører mysql, apache og php på en 500mhz 256ram unix maskin, og det holder i massevis! Har aldri prøvd å kjøre det på win, men regner med at det krever endel mer.. Lenke til kommentar
Uluen Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Er det noen grunn til at "serveren" skal kjøre WinXP? Selv ville jeg brukt en eller annen *NIX, ikke XP. CPU'en duger i massevis, hvor stor database er det snakk om? Pass på at den har nok minne bare. Om denne serveren skal brukes i produksjon så ville jeg definitivt kjøpt en ferdig løsning fra for eksempel Dell der du får onsite support. Hva med backup? Det er often den lokale "guruen" får i oppgave å bygge server til firmaet, gjett hvem som får skylden om f.eks. hovedkortet ryker og databutikken på hjørnet ikke kan levere nytt på noen dager Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 har en celly 600mhz er det vel med 512mb ram som kjører det på slackware. Går så det suser ^^ apache med php og mysql Lenke til kommentar
genstian Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 en P3 667mhz holder på linux. så en P4 2.8mhz holder som bare det. Jeg kjører mysql, apache og php på en 500mhz 256ram unix maskin, og det holder i massevis! Har aldri prøvd å kjøre det på win, men regner med at det krever endel mer.. har prøvd på en 450mhz også (med freebsd) og synes det gikk greit. for bare apache holder en P1. Lenke til kommentar
_BOFH_ Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Husker ikke akkurat nå hvilke begrensninger MS har lagt inn i XP, men det er noe med antallet samtidige tcp connections eller noe slikt. Dette er selvsagt for at man IKKE skal kunne benytte XP som "Server" for større systemer. Men for 5-7 brukere vil det nok duge... særlig med en såpass kjapp CPU. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå