bureaucrator Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 (endret) Jeg vurderer å kjøpe Antecs Sonata II-kabinett, men jeg er usikker på om jeg kan få plassproblemer inne i kabinettet. Jeg har den store Zalman CNPS7700-Cu-vifta på Asus A8N SLI-hovedkortet, og lurer på om den store vifta/kjøleren støter opp mot PSU-boksen i Sonata II-kabinettet. Noen som har erfaringer med denne kombinasjonen, eller som har en idé om hvorvidt det vil fungere? De målene jeg har gjort selv tilsier at jeg er akkurat i grenseland - kanskje det går, kanskje det ikke går... Det er snakk om denne vifta med en diameter på 14cm: Prosessoren plasseres ganske høyt oppe på dette hovedkortet: Og som dere ser av bildet under, er det ikke stor plass mellom hovedkortets øvre kant og PSU-boksen: Endret 25. august 2005 av bureaucrator Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Hvor stor klaring er det mellom midten av cpu og psu? Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 25. august 2005 Forfatter Del Skrevet 25. august 2005 Jeg har målt det sånn omtrentlig, men jeg vil ikke fikle for mye med HK før jeg setter det inn. Skal se om jeg kan ta et mer nøyaktig mål, men det er altså omtrent snakk om det samme, altså 7 cm. Men hvis noen hadde beslektede erfaringer, kommer de godt med her. Lenke til kommentar
jass Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Jeg har den kjøleren i Sonata I på et AsusP4C800-Deluxe og det går helt fint. Du kan jo samenlikne de to hovedkortene og kanskje regne deg frem til om det passer. Lenke til kommentar
dopus Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Har sonata 1 og msi k8t neo2. Der gikk det. har litt med hvordan ramslottene er plassert. samt høyde på kondensatorene. Sjekk tabellen hos zahlman da får du hverfall en indikator på hvilke kort og plasering av socet som går. Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 28. august 2005 Forfatter Del Skrevet 28. august 2005 (endret) Jeg har funnet ut at det funker. På det nederste bildet her kan man se at vifta ikke stikker forbi hovedkortets overside: Jf. http://www.driverheaven.net/reviews/Zalman...eezer/index.htm Endret 28. august 2005 av bureaucrator Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå