Mazeking Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Driver for tiden å vurdere å kjøpe en eller annen mp3 spiller. Har en del sære krav til software for overføring. I dag har jeg ca 400 album med mp3 liggende. I tillegg har jeg en haug med cd'er jeg ikke har fått rippet ennå. Til ripping har jeg alltid brukt CDEx der man kan skreddesyr det meste på rippingen. Ønsker å ha en løsning der jeg har et "Master" mp3depot på en server som jeg tanker mp3 spiller fra. Allerede eksiterende Mp3 sanger som skal inn i softwaren er i katalogstruktrer med f:\mp3\Artist - (Årstall) Navn på Album\01 - Sangtittel, 02 - Sangtittel osv. Den medfølgende mp3 softwaren til spilleren jeg velger må altså ha støtte for å legge inn en stor samling allerede eksisterende mp3 filer. Denne softwaren vil jeg således ha installert på server hjemme, Laptop og på jobb pc. Spilleren blir en eller annen harddiskbasert sak med minium 20 gig disk. Kommer sannsynligvis til å få tak i ganske mye mp3 fra andre steder (katalogstrukturer) som skal inn i denne softwaren. Hvis jeg får tak i dårlige mp3 filer må software ha støtte for å fjerne filer fra softwaren, men ikke fysisk fra disken, slik at jeg kan endre ID3 tager og annet og evt legge det inn på nytt. Videre er jeg avhengig av å kunne synce alle mp3 fra f.eks laptop over på server. For meg hadde det beste vært om jeg kunne overføre mp3filene som rene katalogstrukturer både fra og til spiller som en ekstern disk. Da hadde jeg hatt full kontroll på filene mine, men det kan jeg kanskje bare drømme om? Har skjønt at Itunes har visse begrensinger ikke lar en bruker kopierer inn allerede eksiterende mp3filer på enkel måte uten å komprimere filene på nytt. Noen annen software til f.eks Creative eller andre som har slik fuksjonalitet eller lar man overføre all mp3 som filer til en ekstern disk? Noen på jobben mulmet noe om tredjepartssoftware til ipod som kanskje hadde støtte for noe av dette. Lenke til kommentar
Higgaen Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Sjekk ut http://redchairsoftware.com De har programmer til de fleste mp3 spillere med HDD. Er selv strålende fornøyd med Anapod Explorer Lenke til kommentar
gustav Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 (endret) Har litt dårlig tid nå, men hvis du kikker på siden til Red Chair, så har de en del software både for Creative, iPod, og andre. Har akkurat kjøpt Notmad selv, men har ikke hatt tid til å teste det ut enda. Men det er jo en relativt rimelig løsning. Edit: var samtidig med Higgaen Endret 25. august 2005 av gustav Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 25. august 2005 Forfatter Del Skrevet 25. august 2005 (endret) Kikket litt på disse sidene. Dette så virkelig lovende ut. Et lite spørsmål. Det nevnes at det kan lages en database med oversikt over innhold i spilleren både for creative og apple. Hvis jeg så har en versjon av denne softwaredatabasen installert hjemme og en på jobb. Blir basene da korrupt hvis hvis man gjør oppdatering/laster inn filer i databasen på jobb og så kobler spillerne til databasen hjemme. Forehåpentligvis kan man gjøre en "scan" av spilleren for å oppdatere databasen? Er vel flere enn meg som har tenkt å gjøre oppdateringene mer enn på et sted? Endret 25. august 2005 av Mazeking Lenke til kommentar
Higgaen Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 I motsetning til iTunes, greier Anapod (for iPod) å forholde seg til to eller flere PC. Du kan derved oppdatere din iPod på flere maskiner. Prøv det på iTunes... (hvis du ikke vet svaret: IKKE PRØV!). Du risikerer å tømme iPodden Kjedelig hvis det er starten på sommerferien Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå