Gå til innhold

Systemfeil NOKIA 6680!

Anbefalte innlegg

Det har oppstått en merkelig situasjon på min Nokia 6680. Fra å fungere prikkfritt, får jeg plutselig melding om "Systemfeil" når jeg forsøker å åpne kameraet. Plutselig er alle filer borte vekk fra galleriet, men disse finner jeg imidlertid igjen ved å åpne filbehandling. Lydklipp, evt vedlegg i MMS som jeg forsøker å lagre, vil heller ikke vise seg i galleriet.

Et annet eksempel, er ved å gå inn på bilderedigering. Da får jeg opp:

"Intern feil. Feilkode - 20"

Noen som har anelse om hva dette er, hvordan det har skjedd, og hvorledes dette kan løses? Det skjedde i løpet av en to timers lang biltur - ved avreise fungerte alt prikkfritt, ved ankomst - feil. Kanskje mobilen ble bilsyk...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei .

6680 har en programmvare feil. Nokia vet om dette, ta med kvitering og mobil til forhandler så skal de fikse det der eller iallefall gi deg information om hvor du får fiksa det. De bytter rett og slett oprativsystem på mobilen så ta backup av den før du leverer den inn (som alltid).

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Hehe.Ja tlf er nok blitt bilsyk :)

Men til saken,har du lagt inn noe ekstraprogammer på den i det siste,dagen før,eller like før du reiste? Internkode 20,er tegn på at en av systemfilene dine er blitt skadet. Og det kan komme av så utrolig mye.Men fleste tilfellene er at det er lagt inn et ikkestøttende program..

Så til det litt sure,for at det skal bli bra,så må tlf formateres,eller leveres inn til oppgradering. Beggge to,gjør at du vil miste alt av data som måtte ligge på tlfminne. Tlf settes helt tilbake til begynnelsen..

Men du kan prøve med soft-formatering. mister ikke dine egne data da.

*#7370#

MEN SÅ.vist det ikke nytter,formater så hele tlf,ta ut minnekorte,for sikkerhet. Så: *SITAT* Green, * 3 Hard format: If the Handy (only telephone memory) formats, puts back the attitudes (see * to # 7780 #) and implements a RESET.

NOTE! If the Akku to 75% are loaded at least, Akku do not only accomplish during the procedure under any circumstances remove! The procedure takes some minutes (approx. 3-4), is absolutely waiting!

Proceeding: Equipment switch off, which keep "green key" (take off) at the same time pressed, "*" and to "3" key and switch the equipment on (the keys thereby keep further pressed)... to "Formatting" on the display appears...

If that does not function, then equipment for 1 hour switch off, Akku so for a long time rausnehmen and again try.

"only" virtual the memory is generally cleared - genuine formatting can take place only in a Nokia service center, if the Fash is deleted there and/or new L.G. is installed.

Lenke til kommentar
Har ikke nokia noe slikt om siemens? at de legger ut oppgraderinger på nettsidene sine, og at du kan oppgradere selv via datakabel?

Nei,du man må inn å oppgradere den. Man kan kjøpe egent utstyr for oppgradering.men det koster.. Noe som er så INN I H irriterende. Tenk hvor mye arbeid man kunne spart seg,vist de andre kunne lære litt av det siemens gjør..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...