prarne Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Kan først si at jeg har lest stiky'n om dette og har oppgradert til den nyeste biosen fra msi sine hjemmesider. Har også søkt i vår gode venn google uten hell... Problemet er altså at jeg har kjøpt en 200gb samsung disk. Ved å bare sette den inn, viste den ikke mer enn 32 gb. Etter mye om og men fikk jeg den opp til 137 gb v.h.a. et program jeg fant på samsung sine sider (samsung drive manager). Men disken skal jo fortsatt være større. Hva gjør jeg nå?? Noen som sitter med samme hovedkort og kan hjelpe meg?? På forhånd takk! Lenke til kommentar
SweetD Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Kort spørsmål, hvilket operativsystem har du og har du oppgradert til servicepack1 eller høyere hvis du har XP? Tror du må ha sp1 for å få støtte til større disker enn 137 gig. Lykke til uansett. Lenke til kommentar
prarne Skrevet 26. august 2005 Forfatter Del Skrevet 26. august 2005 Har som sagt prøvd alt i sticky'n i denne kategorien - så ja jeg har sp2. Men fikk det til nå som jeg satt disken som master... Men nå får jeg ikke innstallert xp igjen fordi det drive manager programmet til samsung har fucka opp oppstarten... Er noe sånn dynamic drive overlay shit... Hvordan får jeg fjerna det mon tro? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Vil tro en FIXMBR vil fjerne den. http://www.microsoft.com/resources/documen...ons_fixmbr.mspx Lenke til kommentar
Yonaz Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 akkuart det samme har skjedd med min disk ;( Lenke til kommentar
prarne Skrevet 26. august 2005 Forfatter Del Skrevet 26. august 2005 Problemet ble løst da jeg endelig fikk boota drive manager fra samsung og fjerna hele den ddo (dynamic drive overlay) greia. Disken fungerer fint nå som den er satt som master - ble gjenkjent i bios med en gang som 200gb disk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå