Wattengård Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 (endret) Driver å leker litt med tanken på å lage en totalt vannkjølt htpc. Og går derfor med tanker om å lage egen psukjøling og diskkjøling. Men hvor får man tak i kobber? Med tanke på diskkjølingen tenkte jeg å sandwitche to disker ved siden av hverandre imellom to vannblokker: /=#########BLOKK#########===<-vann inn | ###DISK1### ###DISK2### \=#########BLOKK#########===->vann ut Håper dere skjønner min excellente ascii art Vannet kommer til å gå i S form inni blokkene. Vil dette funke bra? Hvor dyrt vil det være for slike kobberstykker? -C- Endret 25. august 2005 av ChristianW Lenke til kommentar
Pels Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Har du sjekket disse ? http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10512 Man kan jo også lage selv, hvis du har material og vertøy. Bruke kobberrør og lodde/sveise fast på kobberplater. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 25. august 2005 Forfatter Del Skrevet 25. august 2005 Seff kan jeg kjøpe ferdiglaget. Men da kan jeg jo bare kjøpe meg et pent htpc kabinett og en vifteløs psu. Men hvor er morroa i det da? Hovedspørsmålet er fortsatt "hvor får man tak i kobberstykker og hvor mye koster det ca". Og om den smørbrød saken min vil funke da seff... Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Min anbefaling er til en viss grad avhengig av hvor du bor. Men er det innen Oslo-området, så har Astrup et utsalg i Stanseveien på Grorud, og der kan du plukke litt av hvert i restekassa! Alternativt en skraphandler der du bor, eller en elektroentreprenør som bygger elektrotavler. De bruker ofte kobberskinner i forskjellige dimensjoner, så du kan jo forhøre deg hos dem! Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Eller hos kjøleentrepenører eller leverandører.. Som Moderne Kjøling i Gladengveien på Ensjø.. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 26. august 2005 Forfatter Del Skrevet 26. august 2005 Burde kanskje nevnt at jeg bor i Trondheim. Men det er jo gode generelle forslag likevel. Skraphandlere vet jeg ikke om vi har så mange av though Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Jernvarehandel, skraphandel og elektrohandel kjapt oppsummert. Se i din lokale Gule Sider katalog. Siden du ikke trenger allverden av ytelse fra en slik blokk så vil det sikkert funke fint. Hvordan skal du få det til å gå i "S" da? Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 30. august 2005 Forfatter Del Skrevet 30. august 2005 Tenkte å frese det ut i blokka. Hvis jeg får brukt maskinverkstedet på skolen. Håper jeg får det og kan få litt opplæring på utstyret der også. Tenkte å vannkjøle psu også. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 gule sider og søk på kobber. Da kommer det sikkert opp en drøss med blikkenslagere. Eneste problemet er at det stort sett relativt tynne plater de jobber med. Men det er verdt et forsøk. Lenke til kommentar
MaxManus Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 http://www.onlinemetals.com/ Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 30. august 2005 Forfatter Del Skrevet 30. august 2005 Frakt fra utlandet av kobber i de størrelser/kvanta jeg tenkte tror jeg kan bli grusomt dyrt Lenke til kommentar
Legion Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 det er da flere blikkenslagere i trondheim www.trondheimkobberogblikk.no er det ikke en på bakklandet også da? eller er det på lade? vanskelig å huske når man ser det sent en lørdagskveld... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå