Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NextGenTel; dårlig service?


Anbefalte innlegg

Syntes noe av det værste med kundesupporten deres er følgende senario:

(en stund siden jeg ringte så husker ikke om det er riktig rekefølge og tallkombinasjon)

1: Ringer 07979

2: Kommer til telefonsvarer

3: Taster inn kundenr

4: Taster inn 2 for å komme til "support"

5: Taster inn 2 for å komme til "problemer med oppkobling"

6: Havner som nummer X i køen og må vente i X ganger Y minutter i køen

7: Kommer frem til supportpersonen som skal ta seg av ting vedrørende

oppkoblingsproblemer

8: Forteller om problemet

9: Får beskjed om at personen ikke har kunnskap om problemet så må sette meg over

til en teknikker :wallbash:

10: Havner på nytt som nummer X i køen og må vente i nye X ganger Y minutter i køen :mad:

 

Dette har skjedd meg 3 ganger nå, enda jeg har prøvd å fortelle denne supportpersonen at han kan finne ut av problemet med et lite søk i databasen. :mad:

 

:whistle:

Endret av norpreacher
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
dumme meg ringte med kontant kort tlf til ngt kundeservice...... kom ikke fram en gang.. blåste av 200 kr for ingenting

Brukte 4500 på telefonregninger til ngt for å få linjen opp... 4 måneder og 4500 kr i telefonregning + flere måneders regning for en chello linje har jeg blitt lei ngt...

 

Og de sier ikke engang at man binder seg til 2 år via telefon... KJEKKE FOLK!

Lenke til kommentar

NGT sliter noe sinnsykt med kundeservisen sin, DET er helt klart!

Det tar alt for lang tid å komme gjennom på telefon, 40-70 minutter er ikke uvanelig.

Å sende NGT spørsmål på mail besvares ofte med: ring kundeservice.

Når det førs er min tur i køen er det irriterende å få til svar at: nei du er kommet til feil avdeling, la meg sette deg over = nye 30-50 minutter i kø.

NGT har også ikke spessielt god styring på regnskapet sitt. Får ofte purringer før de har send ut regning osv.

Jeg skjønner ikke at de tar disse forholdene til eterettning. De må jo være klar over hvor dårlig forholdene er...

Lenke til kommentar

vært NGT kunde i over 2 år og aldri opplevd noe galt, aldri trengt support mer enn en gang heller og da gikk det kjappt. Får mye mere fart enn jeg betaler for og. Tror mange overdriver litt her, som f. eks. å påstå at 40-70 min i telefonkø er vanlig tror jeg aldri i livet på.

 

Hva med at dere som klager så sinnsykt på dette ringer kl 8 om morran når det åpner og ikke kl 2-3-4 da alle ringer? Kanskje noe å tenke på.

 

Folk som klager over at dem ikke får hastigheten dem betaler for må tenke på at det ofte ikke er NGT sitt problem men kvaliteten på kobberet.

 

Jeg kan lett anbefale NGT til andre.

Lenke til kommentar
Slutt å syt, dei har iallefal bra prisar. Og det er nok ikkje berre ngt som har lang ventetid. Og alle ISP'ar har sine dårlige dagar, berre alltid noken som må klage på alt.

Bra priser har de, helt enig. At de var tidlig ute med ADSL2+ er også positivt. Kan godt være at folk klager lett, men i NGT's tilfelle skiller dette seg ut. Du kan f.eks starte å lete litt rundt på forumet her. NGT har vel 80% av alle klagene på ISP. Hvor mye har f.eks Catch?

 

NextGenTull. At de ikke tar ting til etterettning og prøver å skjerpe seg er utrolig. Blir ikke forundret om de går dukken fordi de ikke bryr seg om kundene sine.

 

 

Vil ikke anbefale NGT til noen :thumbdown:

Lenke til kommentar
Slutt å syt, dei har iallefal bra prisar. Og det er nok ikkje berre ngt som har lang ventetid. Og alle ISP'ar har sine dårlige dagar, berre alltid noken som må klage på alt.

Jeg må si meg enig med folk som klager her. NGT er uhyre dårlig på kundeservicen. Nå har jeg aldri trengt noe direkte brukersupport så jeg har aldri være igjennom å teste tålmodigheten til en i kundeservice (men jeg kan godt skjønne at de blir irritert av å sitte dag ut og inn for å svare på dumme spørsmål. Jobber med slikt selv).

 

Men nå rant begeret over. Har for tiden shdsl og betaler fra drøye 900 spenn i måneden for denne linja. En forventer at dette også leverer bra, men dette var ikke tilfellet. Allerede i mai ringte jeg dem (og satt denne timen i kø) uten å kunne få svar.

 

så:

- Sendte dem da en epost om linjeproblemene i mai, men fikk ikke svar (fikk svar de hadde mottat den).

- Sendte dem et spørsmål i slutten av mai ang. om de kunne levere adsl2, fikk svar etter et par dager.

- Sendte enda en purring på linjeproblemene i starten av juni, og fikk bekreftelse, intet svar

- Sendte enda en purring i slutten av juni, to ganger i juli og en gang i august. Alle med bekreftelse men uten svar.

 

I midten av august bestemte jeg meg for å prøve å ringe dem igjen. Ringte dem klokka 10 elns og "du er nr. 40 i køen elns" Jeg bare la på og sendte oppsigelsen med begrunnelse supporten ikke holder mål.

 

Nå har jeg vært kunde der er par år, men har skifte hastigheter, og fra adsl til shdsl et par ganger så nå får jeg sikkert en regning på å betale tilbake penger også.

 

Imorgen får jeg adsl2linje fra dataguard og her får jeg ihvertfall god respons på epost når jeg sender til dem.

Lenke til kommentar

NGT har outsourcet faktureringen sin og har ikke noe styring på dette selv lenger, jeg har erfart dette selv. Får man et purregebyr så er mitt tips å betale dette enda du mener det er feil, så kan du klage & få det rettet opp i ettertid, for JA - NGT har ofte lang responstid på mail, spesielt på fakturaspørsmål. Det kan ende opp med nye purringer på ubetalte purringer (selv om du står på at den første purringen ikke stemte). Det var ikke slik med de i starten men etter at de satte ut faktureringen så har de ingen styring på dette lenger, og bruker også svært lang tid på å rette opp i ting som ikke stemmer. De trekker også ubetalte purringer av neste månedsbeløp når du betaler inn dette, og dermed så ender du opp med en innbetalt faktura som registreres som ufullstendig. Du får ingen beskjed om dette før du får en ny purring på den 'ufullstendige innbetalingen og dermed så er hjulet igang', dette har forøvrig Forbrukerrådet uttalt at er ulovlig praksis av NGT.

 

Jeg vet ikke om andre ISP'er opererer på samme måte så dette

skal jeg ikke uttale meg om, men jeg har ikke hørt om noen

lignende praksis.

 

Jeg har også flere kjentfolk som har sliti lenge med

både fakturerings- og tekniske problemer, NGT har nok

dessverre fått en smule flere kunder enn de klarer å håndtere etter min mening.

 

Ellers så har jeg vært en del i kontakt med kundeservicen deres de siste årene

om diverse ting og stort sett så tar alt veldig lang tid, noen ganger svarer de raskt men det er dessverre gjerne unntaket etter min erfaring.

 

Grunnen til at jeg har beholdt NGT er ytelse på linje vs pris,

spesielt når man er student så får man mye linje for pengene.

Lenke til kommentar

Hiver meg på her...

Har hatt NGT bravo i nesten 3 år nå, men valgte å nedgradere til alpha nå i sommer. Det gikk veldig kjapt, men regningen for de neste månedene tok ikke hensyn til nedgraderingen. Attpåtil ble jeg fakturert 300 kr for nedgraderingen. Rett og slett bare latterlig, når det står klart og tydelig på NGT sine sider at det er gratis.

 

Har i tillegg sendt dem en bråte eposter uten noe svar. Det er som andre sier- så lenge du ikke har problemer er alt greit med NGT, men straks du får det, så er de elendige! Helt håpløse å komme i kontakt med! Vurderer sterkt å bytte leverandør så fort som mulig.

Lenke til kommentar

Her var det mange fine historier så får nå legge til min "gode" minne med NGT og.

 

Bestillte flytting på linja mi, ble gjort noen dager for seint men greit nok.

Av en eller annen merkelig grunn mente NGT at de skulle sende papirfakturaen til min gammel adr og det var min feil at jeg ikke hadde sagt fra om at jeg hadde flytta da noe jeg trodde jeg gjorde da jeg ba de flytte linja mi. Så de fikk jeg ikke og epost fakturaen kom aldri. Jeg sendte melding via kontaktskjema etter 2 mnd å sa fra at jeg ikke hadde fått fakturane. 1 mnd senere og plutselig en dag var internett bort. Ringte dem, de sa fakturane var forfalt. Betalte de på dagen å ringte. Linja skulle være oppe innen en time. Dager gikk og ingen internett. Ringte igjen og de måtte undersøke litt da og skulle ringe meg tilbake dagen etter, gjorde de da ikke. ringte dem og karen som skulle ringe var ikke på jobb den dagen, skulle ringe meg i morra. Ikke noe skjedde og purra igjen. Han trengte en dag til... 4 dager senere ringte jeg opp at og de hadde funnet ut at de hadde kobla ned linja mi FYSISK. De sa de skulle fikse det og her hadde det helt klart skjedd en feil fra dems side, men det tokk 1 mnd å koble den opp at. Uaktulet sa jeg, dere har ekspress levering, bruk den. Etter enn 5-6 tlf samtaler til og ca 4 timer i kø og 5 løfter om å ringe meg tilbake satt de seg på bakbeina og la skylda på meg. Jeg skulle flytte at 2 mnd senere så ga opp og var uten internett. Aldri hørt noe siden.

Brukte ca 14 timer tot i tlf pga dette.

 

Kjenner flere som har hatt akkuratt samme problem.

 

Så som alle sier NGT er bra helt til du treng hjelp fra kundeservice

Lenke til kommentar
Hiver meg på her...

Har hatt NGT bravo i nesten 3 år nå, men valgte å nedgradere til alpha nå i sommer. Det gikk veldig kjapt, men regningen for de neste månedene tok ikke hensyn til nedgraderingen. Attpåtil ble jeg fakturert 300 kr for nedgraderingen. Rett og slett bare latterlig, når det står klart og tydelig på NGT sine sider at det er gratis.

 

Har i tillegg sendt dem en bråte eposter uten noe svar. Det er som andre sier- så lenge du ikke har problemer er alt greit med NGT, men straks du får det, så er de elendige! Helt håpløse å komme i kontakt med! Vurderer sterkt å bytte leverandør så fort som mulig.

oppgradering er gratis, NEDgradering har alltid kostet 300 kr

Lenke til kommentar
Hiver meg på her...

Har hatt NGT bravo i nesten 3 år nå, men valgte å nedgradere til alpha nå i sommer. Det gikk veldig kjapt, men regningen for de neste månedene tok ikke hensyn til nedgraderingen. Attpåtil ble jeg fakturert 300 kr for nedgraderingen. Rett og slett bare latterlig, når det står klart og tydelig på NGT sine sider at det er gratis.

Klart og tydelig at det er gratis sa du?

Nedgradering av hastighet  300,-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...