Delvis Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Det har vært flere artikler på Hegnar no om klager på NextGentel's service de siste dagene. Er det så elendig? Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Ja, det er helt elendig service, men så lenge nettet fungerer så er Nextgentel utrolig bra. Lenke til kommentar
sexten Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Problemet er vel i hovedsak den umåtelig lange tiden det tar å komme gjennom til kundeservice (både på telefon og på mail). Når man føst kommer gjennom har i alle fall jeg erfart at man møter hyggelige folk som gjør sitt beste for å hjelpe deg. Men så lenge man ikke trenger kundeservice så er NGT landets beste ISP. Lenke til kommentar
Pondi Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 44 min har gått og jeg er nummer 6 i kø til teknisk.... og det er etter 30 min ventetid til supporten. Lenke til kommentar
all right Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Men så lenge man ikke trenger kundeservice så er NGT landets beste ISP. Jeg vil vel ikke si at NGT er landets beste isp, ikke for oss i Rogaland vertfall. Vi har lyse vi Noen av oss vertfall Lenke til kommentar
holtapp Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Telefon support er helt ubrukeling, e-mail får du relativt kjapt. 1 døgn ca. Lenke til kommentar
capy Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 jupp, kundeservicen suger. dette har NGT slitt med siden starten. Lenke til kommentar
ormebol Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Da er det ganske frustrerende å sende mail med problemstilling og få til svar at du må ringe dem..... "Du er nå nr. 41 i køen...................................................." Lenke til kommentar
ingelamoy Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Hmmm gidder ikke å ramse opp alle tillfelene som jeg har om NGT kundeservice... 1 her som nevner hvor bra epost er.... Broren min flytta for en tid tilbake, meldte flytting og allt.... linja skulle være i orden når han kom.... Det var den og men hans tidligere cisco router kunne ikke brukes der så han måtte ha ny router (noe NGT burde ha sent han uansett) logget inn på nettet via mobilen og så at NGT foretrakk at kunder brukte "kontaktskjema"... Så da gjorde min bror det, siden de selv anbefalte det, spart litt telefonkø.... 2 uker gikk, ingen router, han ringte dem opp, venta 35min for så og få vite at pga for stor pågang på tlf hadde de ikke hatt mulighet til å ta seg av epost/kontaktskjema hendvendelser..... Det tok kaka, nå har han bluecom og er fornøyd med det. Hvordan kan noen mene at NGT er norges beste ISP med så dårlig kundeservice? Jeg spurte de engang hvor mange som jobba med kundeservicen hos dem, det var ca 30stk.... hmmm 30stk og en må vente min 20min... Tegn på at MANGE trenger hjelp... Er ikke det i seg selv ett svakhetsteg? Hilsen Lykkelig UPC internett eier nå..... Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 ring rett etter det åpner eller når alle andre er på jobb (ring fra jobb eller i lunchen) så kommer du rett inn.... Lenke til kommentar
amiga600 Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 dumme meg ringte med kontant kort tlf til ngt kundeservice...... kom ikke fram en gang.. blåste av 200 kr for ingenting Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 hvilket kontantkort har du??????? hørtes latterlig dyrt ut... for med meg ville det tilsvart mer enn 400 min i telefon Lenke til kommentar
nikolaj Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Har hatt helt vanvittig mange problemer med nextgentel, ville aldri anbefalt dem til noen. Som mange andre her nevner har de virkelig store problemer med kundeservicen sin. Visstnok er de billige, men det hjelper ikke når man svir av hundrelapper på å ringe dem. Sa opp et abonement hos dem for ca 2 år siden, måtte betale litt ekstra for å si opp pga bindingstid, fikk oppgitt noen regninger over tlf jeg måtte betale, gjorde det og alt var greit. Så fikk jeg plutselig nå i sommer en mail fra dem om at jeg skyldte dem 1600 kroner og at hvis jeg ikke betalte regningen ville hastigheten på linja mi bli satt ned til ISDN hastighet (på et abonement som ble avsluttet for to år siden). Har etter litt fram og tilbake ennå ikke fått noe ordentlig svar, fikk den første mail fra dem i slutten av juni. Siste jeg gjorde var å sende en melding på kontaktskjemaet for ca to og en halv uke siden, ennå ikke hørt noe. Lenke til kommentar
Rankin Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Det som forundrer meg litt er at de ikke outscorcer supporten sin. Da betaler de for pr telefon, og hvor mange ansatte som trengs er ikke deres problem. Eneste fordelen med slik de har det i dag er kansje at folk ikke gidder å sitte i lang tid for å klage på en eller annen filleting på sin faktura. Lenke til kommentar
CowsSayMooo Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Problemet er vel i hovedsak den umåtelig lange tiden det tar å komme gjennom til kundeservice (både på telefon og på mail).Når man føst kommer gjennom har i alle fall jeg erfart at man møter hyggelige folk som gjør sitt beste for å hjelpe deg. Men så lenge man ikke trenger kundeservice så er NGT landets beste ISP. okay, da har vi ikke møtt de samme folkene på support! Har opplevd både arrogante og kunnskapsløse "support" folk hos NGT. Hadde fakturaproblemer (de nekta for at jeg hadde betalt, når banken sendte bekreftelse til de ga de seg.) Ustabil linje, fikk heller IKKE farten jeg hadde betalt for. Og jeg er ikke alene, kjenner flere med problemer IRL. For ikke å snakke om her på forumet. At du kan påstå at NGT (med eller uten support inkludert) er norges beste ISP er for meg helt uforståelig nonsense! Greit, er skikkelig hissig på NGT. Men synes det er med rette. Så utrolig mye tull fra noen som skal fremstå seriøse... Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Problemet er vel i hovedsak den umåtelig lange tiden det tar å komme gjennom til kundeservice (både på telefon og på mail).Når man føst kommer gjennom har i alle fall jeg erfart at man møter hyggelige folk som gjør sitt beste for å hjelpe deg. Men så lenge man ikke trenger kundeservice så er NGT landets beste ISP. okay, da har vi ikke møtt de samme folkene på support! Har opplevd både arrogante og kunnskapsløse "support" folk hos NGT. Hadde fakturaproblemer (de nekta for at jeg hadde betalt, når banken sendte bekreftelse til de ga de seg.) Ustabil linje, fikk heller IKKE farten jeg hadde betalt for. Og jeg er ikke alene, kjenner flere med problemer IRL. For ikke å snakke om her på forumet. At du kan påstå at NGT (med eller uten support inkludert) er norges beste ISP er for meg helt uforståelig nonsense! Greit, er skikkelig hissig på NGT. Men synes det er med rette. Så utrolig mye tull fra noen som skal fremstå seriøse... Les hva han skriver da! _Så lenge du ikke ternger support_ er de best. Det kan jeg bare slutte meg til. Har hatt ngt i 3 - 4 år nå. Trengt support 1 gang og de tok 30 min, men da var de også 20 min over stengetid når de svarte og problemet var løst på 30 sek. Altså, jeg må vente på support linja, noe som ikke skulle være ukjennt for hverken telenor eller UPC kunder som husker noen år tilbake. Fodelen er at jeg så vidt jeg vet har hatt 100.0% oppetid. Aldri nede og aldri problemer, bortsett fra når router måtte aktiveres igjen etter en reset. God pris, raske linjer og overlegen oppetid er fordlene de fleste opplever med ngt. Lavere hastighet eller ustabil linje er fenomener som en del treffer på men jeg tørr vedde ganske mye på 99.9% er linjekavlitet fra sntral til abonent, altså telenor sitt bord. Missforstå ikke, jeg mener ikke NGT er verdens beste, bare at jeg har ingen ting å klage på. Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Hadde fakturaproblemer (de nekta for at jeg hadde betalt, når banken sendte bekreftelse til de ga de seg.) Det er da ikke uvanlig uansett hvor du handler... Blir det klabb og babb er det du som må bevise at du har betalt, altså få banken til å sende for deg. Lenke til kommentar
CowsSayMooo Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Les hva han skriver da! _Så lenge du ikke ternger support_ er de best. Det kan jeg bare slutte meg til. Har hatt ngt i 3 - 4 år nå. Trengt support 1 gang og de tok 30 min, men da var de også 20 min over stengetid når de svarte og problemet var løst på 30 sek. Altså, jeg må vente på support linja, noe som ikke skulle være ukjennt for hverken telenor eller UPC kunder som husker noen år tilbake. Fodelen er at jeg så vidt jeg vet har hatt 100.0% oppetid. Aldri nede og aldri problemer, bortsett fra når router måtte aktiveres igjen etter en reset. God pris, raske linjer og overlegen oppetid er fordlene de fleste opplever med ngt. Lavere hastighet eller ustabil linje er fenomener som en del treffer på men jeg tørr vedde ganske mye på 99.9% er linjekavlitet fra sntral til abonent, altså telenor sitt bord. Missforstå ikke, jeg mener ikke NGT er verdens beste, bare at jeg har ingen ting å klage på. Catch er NGT overlegen. De har skikkelige linjer som faktisk leverer som de skal, lave pingtider osv. Du leste heller ikke hva jeg skrev. Med eller uten support... Nå som de senker prisene vil de få enda flere kunder, men om de tenker over økende support? Tviler. Men fint at du har vært heldig! Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Det som forundrer meg litt er at de ikke outscorcer supporten sin. Da betaler de for pr telefon, og hvor mange ansatte som trengs er ikke deres problem. Eneste fordelen med slik de har det i dag er kansje at folk ikke gidder å sitte i lang tid for å klage på en eller annen filleting på sin faktura. Hmmm, jeg mener å huske at NGT har outsourcet supporten sin? Mulig jeg tenker på et annet firma da.. Lenke til kommentar
dilldall Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 NGT har total mangel på respekt for kundene sine. Det er der problemet ligger. Greit nok når alt fungerer, men slik er desverre ikke virkeligheten for veldig mange. Jeg har brukt timer på venting, gang på gang - og tanken har slått meg at det må være mye problemer ute blandt kundene deres så lenge de tillater dette. Måtte gi opp og ringe den dyre linja deres til 13,09/min i dag og fikk svar på 20sekunder så jeg tror det er en helt bevisst handling av NGT for å tjene mere penger på support. Kan desverre ikke anbefale NGT til noen, og dersom flere gjør som meg vil jo NGT tape på dette. Misfornøyde kunder er ikke noe man vil ha så lenge man er avhengige av dem for å drive. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå