tru Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Har satt sammen en ny PC, men det virka ikke. Problemet er at ca.4 sekunder etter at spenningen er slått på, så slår maskinen seg av. Det er liksom ikke noe tid til feil søking på 4 sekunder. Det jeg har registrert er at alle vifter starter, og at det er liv i LED'ene (CD spiller, power, HDD) Er det noen som har gode forslag til hvor problemet sitter? Har lest igjennom det som er av dokumentasjon, men klarer ikke å se hvor jeg ar gjort noe feil. Gode forslag mottas med takk. Utstyret er: Chieftech midi m/360W power MSI KT3 Ultra Aru AMD 2100 512 MB minne MSI skjermkort Det er dette som er koblet til nå. PC'en er altså ganske så ribba. Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Har du Enermax-kabinettvifte? Prøv å koble kabinettvifta rett til strømforsyninga istedenfor til hovedkortet. Lenke til kommentar
tru Skrevet 9. august 2002 Forfatter Del Skrevet 9. august 2002 Har ikke kabinett vifte. Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Du har sikkert prøvd å resette BIOS også? Lenke til kommentar
mosher Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Det er ikke slik at du har 2 cpu fan tilkoblinger på HK, på ABIT vil ikke maskina starte uten at vifta står i rett uttak (FAN1). Vet ikke åssen dette er på MSI, men er vel verdt en sjekk. Sjekk dessuten at cpu vifta går, om den ikke gjør, slår temp styringa i bios av maskina så du ikke svir cpu'en din. Roar Lenke til kommentar
tru Skrevet 9. august 2002 Forfatter Del Skrevet 9. august 2002 BIOS har jeg resatt flere ganger. Alle vifter går når jeg setter spenninga. Prøvde også en annen vifte kontakt til CPU vifta, med samme resultat. Får vel ringe PS data. Lenke til kommentar
muv Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 har du prøvd åta ut cpu, blåse litt her og der :smile: , å sette den inn igjen? har hjulpet før og kan hjelpe igjen! Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Sjekk at RAM-brikken sitterr skikkelig på plass. Ta den gjerne ut, og monter den veldig nøyaktig. Helt ned i slot'en, slik at låsene snepper på plass. Lenke til kommentar
SinIC Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Slå av "cpu fan detection" i menyen "Pc health status" i bios? Mulig du har ei vifte som ikke registreres av bios. Lenke til kommentar
tru Skrevet 9. august 2002 Forfatter Del Skrevet 9. august 2002 Har demontert og montert ram. Har demontert og montert CPU m/vifte. Samme resultat. Slå av vifte deteksjon i BIOS?? Hvordan får jeg gjort det? Maskina slår seg av etter 4 sekunder, så jeg kommer meg ikke inn i noen BIOS meny. Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Gå på hjemmesidene til MSI... De har sikkert en FAQ. Og en troubleshooting guide. Lenke til kommentar
SinIC Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Det er ikke noe galt med "Power" knappen da? En kamerat av meg hadde samme problem. Maskinen slo seg av etter 4-5 sekunder. Den boota kanskje 1 av 10 ganger. Problemet var da "Power" knappen. Den gikk ikke tilbake i valig posisjon etter man trykket på den. Dvs den ble sittende fast på "power on" liksom.. Latterlig forklart og latterlig forslag igrunnen.. Men det er kanskje verdt en kikk? :smile: Lenke til kommentar
Arpy Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Undersøk festene til hovedkortet. Min debut som pc-bygger startet med dette problemet; skruer fra hovedkortet ble for lange og berørte metallet på undersiden, som resulterte i kortslutning (ingenting ble ødelagt dog). Første jeg merka var at strømmen holdt seg lenger når jeg satte kabinettet på høykant, før jeg fikk tipset fra en bekjent. Lenke til kommentar
tru Skrevet 9. august 2002 Forfatter Del Skrevet 9. august 2002 Nå har jeg prøvd ALT. Annet power, infestinga på HK, power knappen. Ribba PC'en helt ned. Kun HK, minne og CPU m/vifte. Det samme hver gang. 4 sekunder så er det stopp. Nå går hovedkortet tilbake til PS Data. Takk for mange forslag. (Så det var en til som slet med noe av det samme problemet. Også det var et MSI HK :sad: ) Lenke til kommentar
Mawerick Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Quote: Den 2002-08-09 14:02, SinIC skrev:Slå av "cpu fan detection" i menyen "Pc health status" i bios? Mulig du har ei vifte som ikke registreres av bios. Unnskyld meg... hvordan mener du at han skal komme seg inn i bios? Boxen kutter lenge før han i det hele tatt får mulighet til det... :razz: Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 En kamerat av meg har også hatt dette problemet.. Han har nå byttet hovedkort 3 ganger hos forhandler, men problemet var der fortsatt.. løsningen? Skjøteledningen med forgrener var kjøpt på Rema 1000 for 49,50 og hadde så tynne ledninger inni at pcen døde når den ville ha litt strøm.. Prøv å bytt en eventuell skjøteledning / strømpadde eller koble pcen til en annen plass i huset.. og for all del: kjøp en strømpadde med "lynavleder" :smile: Lenke til kommentar
Günther Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Quote: Den 2002-08-19 21:42, [email protected] skrev:En kamerat av meg har også hatt dette problemet.. Han har nå byttet hovedkort 3 ganger hos forhandler, men problemet var der fortsatt..løsningen? Skjøteledningen med forgrener var kjøpt på Rema 1000 for 49,50 og hadde så tynne ledninger inni at pcen døde når den ville ha litt strøm.. Prøv å bytt en eventuell skjøteledning / strømpadde eller koble pcen til en annen plass i huset.. og for all del: kjøp en strømpadde med "lynavleder" ROFL Kan tenke meg han var TEMMELIG forbanna da ja :) :) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå