Ekseth Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Vi skal sette opp en nettverksserver og en lokal server for utrulling av klient-image. Hva slags programvare anbefales? Vi har ca. 1000 PCer Ekseth Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 (endret) Altiris deployment server. Les mer her Vi har ca 1000 pc'er her på bruket vi også (Videregående skole) og vi bruker det på både arbeidsstasjoner og tynnklienter. Noe avansert, men meget effektift når man har lært seg det. Endret 25. august 2005 av JKJK Lenke til kommentar
Ekseth Skrevet 25. august 2005 Forfatter Del Skrevet 25. august 2005 Takker for tilbake meldingen nå skal jeg lese om altris en stund. Ekseth Lenke til kommentar
joachimsandvik Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Vi gikk fra Altiris til Ghost pga performance. Ghost var ca 3x hastigheten av altiris. Vi kjører ghost i dag og jeg schedulerer ofte utrullinger. Er du missfornøyd med ghost bør du først og fremst se om du har konfigurert den riktig. Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 (endret) Ghost er jo super godt hvis du bruker multicast, stort raskere kan det vel ikke gjøres? edit: skrivefeil Endret 29. august 2005 av JoKr Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 (endret) Vi speiler et helt datarom på ca. en halvtime - 45min og jeg vil påstå at det er ganske bra. Det meste har med konfigurering å gjøre. Du kan optimalisere imagene for enten plass eller hastighet, samt sette en av pc'ene som master, slik at alle får samme pakke samtidig og spare tid på det. Versjon 6 og utover av altiris har forbedret seg kraftig når det gjelder stabilitet og ytelse i forhold til 5.x Endret 30. august 2005 av JKJK Lenke til kommentar
StianK Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 (endret) 30-45 minutter for et datarom(~30 pcr?) vil jeg si er en løsning til å leve med, men når ghost gjør det samme på 20min(inkludert post sysprep) så er det ikke fullt så imponerende. Altiris har funksjonalitet som gjør noen oppgaver lettere å utføre enn med Ghost, men når vi snakker ytelse er det ingen som slår ghost nå idag. Hvis jeg kan komme med en skrytehistorie kan jeg jo nevne at jeg klonet rundt 75 pcer(sysprepa winxp image med noe programvare) på ~15 min med ghost en gang, dog var dette under veldig ideale forhold med lav trafikk ellers på nettet, og kraftige pcer. tilbake ontopic, Ekseth: Hvordan ytelse får du med ghost(mb/min) siden du ikke er fornøyd? Eller er det noen funksjoner du savner i ghost? Når man bruker ghostcast i multicast mode er det tilnærmet ingen forskjell mellom å ghoste en eller ti pcer, men når vi snakker om opptil 1000 pcr kreves det endel av nettverkskomponentene, er du sikker på at ghost er flaskehalsen? Endret 30. august 2005 av StianK Lenke til kommentar
el_finko Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Sett opp en RIS server da vel. Lenke til kommentar
slettet Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Eg har iallefall gode erfaringar med RIS og RiPrep.. Eg rulla ut førti maskiner samtidig med RIS på 40 minutt. (I skulesituasjon. Eg hadde førtifem minutt til rådigheit før maskinene skulle tas i bruk.) Det var midt på dagen når nettrafikken var som høgast, og det var ei blanding av svitsja og hub'a nettverk. Kva som er best i ditt (trådstarters) tilfelle veit eg ikkje. Kva funksjonar er du avhengig av? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå