Oslo_Energi Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Har et Abit KT7-RAID hovedkort. Tror ikke det er KT7a-RAID, fordi VIA's hjemmesider sier at "To determine whether you have a KT7 or KT7A check the VIA southbridge chip on your mobo. If it is a KT7A, the chip will be stamped VIA VT82C686B. The KT7 says VIA VT82C686A. " Hva er den kraftigste prosessoren jeg kan sette i dette hovedkortet? Hvor mye kan denne kraftigste prosessoren enventuelt klokkes opp, og dersom det finnes en øvre grense for ytelsen, er det i så fall noen vits i å kjøpe den kraftigste? Kan man evt. kjøpe en svakere prosessor og klokke den til øvre grense (i prosessorkraft) for hovedkortet? Har en 600mhz duron som er klokket til 900mhz uten at dette har gitt noen problemer. Er det noen vits i å oppgradere med samme hovedkort? På forhånd takk for hjelp! H Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Kortet ditt begynner nok å dra på åra ja. En XP tror jeg ikke du vil virke. Du må nok sjekke om du finner en gammel athlon en eller annen plass. Helst en ulåst en slik at du kan klokke. Tror ikke de nye duronene funker heller. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Athlon 1400MHz hvis du har oppdatert bios. Ellers finner du svar på alle KT7-Raid spørsmål her: http://go.to/kt7faq Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Quote: Athlon 1400MHz hvis du har oppdatert bios. Jepp. Du kan heller ikke stille multiplier høyere i bios, så du må klokke på fsb. Du bør klare minst 107 mhz der, kansje over 110, litt avhengig av hvilke pci-kort du har. Da er du over 1500 ghz. Hvor man kan få tak i en slik gammel traktor-prosessor nå om dagen vet jeg dog ikke. Duron-prosessorene er jo veldig billige om dagen, kansje det kan være like greit. mvh Are-Harald. Lenke til kommentar
Pilseboben Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Jegt har KT-7-raid (du vil jo finne ut om det er KT7 (a?) ved å se hva som står på kortet da...?) Det kjører med en Athalon 1.3 (200 fsb). Det er iallefall ikke overklokkings vennlig!!! Får maks 12 and above på mutliplieren, men bus´en vil ikke la seg kjøre opp sørlig. Nå går den på 1313mhz, prøver jeg mer, klikker den:-( Varme er ikke noe prob. Cpu ligger på 48 grader idle og 62 etter 6 timer divx encoding. (sommer temp!) Kan du sette på en 1400 mhz Cpu, så ville jeg anbefalt det! Noen andre med samme hovedkort og CPU som meg? hvilke hastigheter kjører dere? Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Flexi-data selger 266 mhz 1.33 ghz athlon til 600 kr. Det er veldig sannsynlig at denne har hele L1-broer som tillater multiplierjustering. Som du sikkert vet kan du lukke L1-broene selv også, men det er krever litt. Stiller du multiplier til "12,5 or above" kjører den på multiplier 13, klokker du litt så har du 1.4 ghz. Gå for denne! mvh Are-Harald. Lenke til kommentar
HWE Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Putt i en 1,4ghz t-bird - må være med 200 fsb. Kan være litt vanskelig å finne ny, ikke mange butikker som har de igjen. Og så må du ha god kjøling, for dette er en av prosessorene som utvikler mest varme. Lenke til kommentar
HWE Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Quote: Den 2002-08-09 14:02, hwe skrev:Putt i en 1,4ghz t-bird - må være med 200 fsb.Kan være litt vanskelig å finne ny, ikke mange butikker som har de igjen.Og så må du ha god kjøling, for dette er en av prosessorene som utvikler mest varme. Sjekk på PCMax, der kan du få tak i kr 1190+frakt ( http://video.digitroll.com/pcmax2/grid.asp...se&delsoek=CPUD ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå