marcus Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Har to dvd brennere tilkoblet pc'en, plustelig hadde begge to forsvunnet når jeg startet opp pc'en i går. lurer på noen tips om hva jeg kan gjøre for at pc'en skal finne dem igjen? Lenke til kommentar
BigWhig Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Hvordan er dette koblet opp? IDE? Samme kanal? Master/slave? Det fungerte fint før? Litt mer info hadde vært greit. Ville uansett prøvd å koble fra den ene og se om windows finner en av dem, for så å bytte om for å se om windows finner dem hver for seg. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Hmm, du har ikke installert Nvidia sine IDE-SW-drivere? Lenke til kommentar
marcus Skrevet 25. august 2005 Forfatter Del Skrevet 25. august 2005 Har ikke installert Nvidia sine IDE-SW-drivere. Begge er IDE, ene master den andre slave... Fungert fint i lang tid. Tror problemet oppstod når ipod'en min klikka, pc'en ville plutselig ikke finne den. Prøvde å koble til med både firewire og usb2.0 men kom frem til at ipod'en måtte sendes til rep. etter at jeg fikk samme problemet på en annen pc. Lenke til kommentar
marcus Skrevet 25. august 2005 Forfatter Del Skrevet 25. august 2005 Noen andre forslag til hva jeg kan prøve?? Lenke til kommentar
marcus Skrevet 25. august 2005 Forfatter Del Skrevet 25. august 2005 Får denne feilmeldinga inn på enhetsbehandling: Windows successfully loaded the device driver for this hardware but cannot find the hardware device. (Code 41) Trenger forslag til hva jeg kan prøve... Lenke til kommentar
mandela Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 avinstaller i enhetsbehandling så skal de installeres på nytt automatisk Lenke til kommentar
marcus Skrevet 25. august 2005 Forfatter Del Skrevet 25. august 2005 Gjorde som du sa og restarta maskinen, fikk da opp: new hardware found på de brennerne jeg har. Men de kommer fortsatt ikke opp under my computer og det er fortsatt samme feilmld inne på enhetsbehandling?? Lenke til kommentar
marcus Skrevet 25. august 2005 Forfatter Del Skrevet 25. august 2005 ingen som har noen tips om hva jeg kan prøve?? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Dette skriver Microsoft om kode 41: A driver was loaded but Windows cannot find the device. This happens when Windows does not detect a non-Plug and Play device. If the device was removed, uninstall the driver, install the device, and then click Scan for hardware changes to reinstall the driver. If the hardware was not removed, obtain a new or updated driver for the device. If the device is a non-Plug and Play device, a newer version of the driver might be needed. To install non-Plug and Play devices, use the Add Hardware wizard. Click Performance and Maintenance on Control Panel, click System, and on the Hardware tab, click Add Hardware Wizard. On the General Properties tab of the device, click Troubleshoot to start the troubleshooting wizard. Det er forøvrig en liten mulighet for at de fungere, men ikke har fått en stasjonsbokstav enda. Sjekke derfor diskbehandling (høyreklikk på min datamaskin -> velg behandle). Dette kan være et tegn på at Windows-installasjonen ikke helt fungerer riktig lenger, og reinstallasjon av Windows kan muligens være eneste løsning. Lenke til kommentar
marcus Skrevet 26. august 2005 Forfatter Del Skrevet 26. august 2005 Finner dem ikke under diskbehandling (høyreklikk på min datamaskin -> velg behandle) heller. Biosen finner begge to... Spørs om jeg må prøve å legge inn windows på nytt. Er det noen enkel måte å gjøre dette på, for å slippe å miste alt som ligger på c:?? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Ja velg reparer når du skal innstalere windows på nytt. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Avinstaller alle CD/DVD emulatorer og ATIP gjemmere. Daemon tools, alcohol, CloneCD osv. Til og med PowerDVD DVD avspiller kan forårsake slike problemer. Se om det virker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå