Gå til innhold

Vurdere akryl-kabinett fra Sunbeam. Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Tenker på å handle dette kabinettet fra Sunbeam. Testen taler godt om det og det ser bra ut.

Noen som har erfaring med gjennomsiktige akryl-kabinetter når det gjelder varmeutvikling og holdbarhet? Det ser jo relativt lett ut å bygge, men siden prisen, med frakt, er over høvdingen vil jeg sjekke litt med dere før jeg handler..

Så, er dette å anbefale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjør deg selv en tjeneste og hold deg unna det kabinettet. Hvis du f.eks skal montere en 5.25" drive så må du demontere hele kabinettet, og da må du skru ut mange dårlige skruer som lett knekker eller det blir dårlige gjenger på dem.

Skal du ha det ryddig i kabinettet, så er det omtrent UMULIG å rydde i et slikt kabinettet, og da mener jeg ikke sånn at det blir fint, men sånn at kablene er skjult og det blir bedre luftgjennomstrømming.

Jeg har god erfaring, brukte det kabinettet i over et år før jeg fikk skaffet penger til å kjøpe nytt, og jeg er MYE mer fornøyd med mitt Coolermaster Stacker kabinett.

Lenke til kommentar

Hadde selv det kabinettet, og det var kult bare i 3 uker før jeg gikk j*vlig lei. Samme gjelder broren min nå som har "arva" kabinettet. Dårlig aura kanskje? :p

-Bråker mye

-Tar inn elektronisk støy (i teorien...)

-Helvete å få på plass noe inni (DVD\CD\HDD...etc)

-Problemer med å mounte\skru på plass skjermkort, lydkort etc, fordi der hvor du skal skru det på plass er feil laget. Vanskelig å forklare, men helt enkelt, klem skikkelig når du skal sette i kort så går det greit.

-Viftene i sidedøra er litt "teit" strategisk plasserte, skaper et "vacuum" (lufta beveger seg ikke) rett over CPU.

-Skal du ordne noe med DVD\CD etc så må HK ut fordi den er montèrt på bakplata.

Det eneste fete jeg kan komme på var de hvite hanskene jeg fikk med.

Nei, skal du kjøpe noe, så se etter smarte løsninger. Kombinert med reint får du jo Lian Li. :love:

Stilrent, smarte løsninger, veldig populært, (nesten) samme pris...

Lenke til kommentar

Betaler ikke så mye som 1500++ (med frakt og oppkrav). Jeg handler det ikke og har istedet bestilt dette. Det fikk grei omtale på overklokking og andre steder. Men hvorfor i alle dager får jeg ikke bruke visa på microplex....

Men takk for alle råd og vink.

Endret av Dinsdale
Lenke til kommentar
Ikke akkurat det nei. Men er det bare Lian Li som gjelder, er de alltid best?

Ok, ble litt irritert nå siden jeg ikke så det kabinettet..... :ermm: .

Men jeg kan heve kjøpet....hevet kjøpet jeg, og bestilte Lian Li.... :p

Takk for tipset....

ja gjør det du :thumbup:

lian li :love:

Lenke til kommentar

Ok, jeg hevet kjøpet av Mercury og bestilte Lian-kabinettet. Deretter blejeg usikker og avbestilte det også. Så nå sitter jeg her uten noen bestillinger.

Leste et sted at Lian-kabinettet var skranglete. og Mercury scoret jo veldig bra på kjøling og støvbeskyttelse, og det er viktig. Vet liksom ikke noe annet om Lian Li-kabinetter bortsett fra at de alltid blir skrytt opp i skyene. Nei, det er vanskelig dette, vil jo ha det beste for den summen da......

Men hvordan er kjøling på nevnte Lian Li-kabinett? Og støy? Jeg vil bestille idag.....

Lenke til kommentar

Spørs helt på hvor mye du er villig til å betale. Alle Lian Li er jo laget av aluminium, så sånt sett så er jo varmeledningsevnen overalt i kabinettet. Det du må se etter er hvor mange "smarte" løsninger det er, og om du ewr villig til å betale det ekstra de løsningene koster. Du så på et Acryl-kabinett fra Sunbeam til 995,-.

Derfor trodde jeg du ville ha noe i samme prisklasse, og ga deg Lian Li PC60+, som er et av de mest populære Lian Li kabinett ute på markedet.

Hvor du har fått fra at Lian Li er skranglete vet jeg ikke, men det kan godt hende det stemmer. Det som er kjekt med Lian Li er at hvis du skal ha noe gjort så skru noen skruer og du har praktisk talt demontert hele kabinettet.

+Det faktum at de er jo stilrene, uten masse juletre lys og engler og alt det der.

Med mindre du liker skrangling, lys, stygt utseende :p , etc

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd mange kabinetter, i alle slags str.

Chieftec, sistnevnte bling-bling Raidmax osvosv.

Jeg har da nettopp montert et Lian Li PC3077A

her på jobben, som en helt grei å liten backup server.

Rettelse, liten å liten.

typ, utseende kan bløffe.

Jeg liker at kabinettet skal være lite,

For jeg syns det er søtt, å kjekt å alt det der :)

Å jeg er meget fornøyd med Lian Li, å syns ikke dette er skranglete,

Jeg bestilte faktisk et slikt et for 10 min. siden nå

For jeg syns det var så bra når jeg monterte alt inni der.

kabinettet er 37cm høyt, å 1-2 cm tynnere enn 'vanlige'.

Eneste minuset med dette, er at PSU'en må stå på høykant,

noe som bare er en uting om du skal ha vindu,

som hverken jeg eller Dinsdale hadde planer så vidt jeg forsto.

Min psu har en 120mm vifte inni, som blåser ut, så da blir dette perfekt.

Samme har serveren,

bare at den har faktisk 8 x 400gb s-ata disker i fronten.

Det er plass til 3 pc'er inni dette kabinettet, jeg sverger!

Lenke til kommentar

PC60+ var tanken siden jeg ikke vil ha psu på høykant. Har den siste Mist-psu`en og vil at den skal dra luft rett opp fra cpu`en (Mist silent twin). Dette er ikke mulig i det crappy multicom-kabinettet som fulgte med min første pc, så det er viktig.

Men når jeg tenker etter vil vel dette røret i kabinettet fikse den saken....???....

Ok mine damer og herrer (er det damer her?)

Jeg bestilte det blanke PC60+. Mer penger enn jeg hadde tenkt, men muligheter og plass i massevis...

Angrer ikke nå. Dette er kunst

Endret av Dinsdale
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...