Gå til innhold

Windows 95 er 10 år

Anbefalte innlegg

Beklager, men du tar nok feil. Windows-kjerna inneholder en del win32-kode. Hvis du vil vite hvilken filer som er i kildekoden (som har lekket ut for ei stund tilbake) så kan du laste ned dette dokumentet med liste over filene: http://www.sourcecode.no/artikler/2004/feb...je/filliste.zip

Hvorfor skal sammenfall av filnavn av filnavn ha noen som helst betydning for om operativsystemene er like? Dessuten var det Windows NT (som senere ble videreutviklet til Windows 2000) som var Microsofts første 32-bits (WIN32)-operativsystem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Windows NT tok noen ideer fra samarbeidet med IBM. IBM hadde OS/2 en stund parallelt med Microsofts WinNT. OS/2 sitt HPFS (High Performance File System) er nokså likt NTFS som windows bruker. OS/2 Warp kunne du få med integrert Windows 3.x om du ville slik at du kunne kjøre de gamle 16 bits programmene med noen begrensninger da selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Windows NT tok noen ideer fra samarbeidet med IBM. IBM hadde OS/2 en stund parallelt med Microsofts WinNT. OS/2 sitt HPFS (High Performance File System) er nokså likt NTFS som windows bruker. OS/2 Warp kunne du få med integrert Windows 3.x om du ville slik at du kunne kjøre de gamle 16 bits programmene med noen begrensninger da selvfølgelig.

OS2/Warp. Ah. Synes å huske jeg så noen reklamer for det, men jeg fikk aldri fatt i det. Jeg har jo en gammel dual-cpu pentium-ting jeg kan få fatt på. Hadde vært trivelig å peise os2 og slikt på det.

Når det gjelder W95 gikk jeg selv ikke over på det før i 1997 når de fleste spillene krevde Windows 95 for å i det hele tatt kunne kjøres. Det var ikke så gjevt. Før den tid var jeg Dos6.0 + Windows 3.1 mann på min hals.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...