Gjest Slettet-df17e Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Jeg har da et lite problem med mplayer.. lemen@pappeske ~ $ mplayer mplayer: symbol lookup error: /usr/lib/opengl/nvidia/lib/libGLcore.so.1: undefined symbol: _nv000513gl Det som skjedde.... Ja la inn NVIDIA driverne jeg lasta ned fra nvidia.com - noe som viste seg og ikke være noe bra. For dem sugde til spill.. En kamerat av meg hadde samme problem. Så jeg emerge nvidia driverne som ligger i portage, noe som funka fint, men mplayer ville da ikke funke lenger. Så noen som har no tips ? Kjører da Gentoo som dere sikkert skjønte Lenke til kommentar
dr.Sjur Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Det er ingen forskjell på driveren ifra nvidia og driveren som ligger i portage. Annet enn at det er en eldre versjon. Ser at 1.0.6629 ligger som stable, men 1.0.7676 er under testing. Mest sannsynlig så fungerer ikke nvidia-glx. Har du matchende versjoner av nvidia-glx og nvidia-kernel? Hvis du har det, prøv opengl-update nvidia. Hvis du ikke har det, så må du nok reinstallere nvidia-glx/nvidia-kernel. Slik at du har samme versjon. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Antakeligvis er det fordi mplayer prøver å bruke OpenGL til å vise film. Kva om du bruker: mplayer -vo xv <fil> ? Lenke til kommentar
olear Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 (endret) Det vil ikke fungere. Som du ser så kommer feilmeldingen før MPlayer prøver å spille av noe. Eneste mulighet er å fikse driverene, eller kompiler MPlayer uten støtte for OpenGL. Endret 25. august 2005 av olear Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Om han har kompilert, vil det kanskje ordne seg med rekompilering? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Recompila mplayer uten støtte for opengl. Funka fint Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå