Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

tregt inett, da en maskin blir skrudd på

Anbefalte innlegg

Hei igjen.....

Nå har jeg et stort dilemma.......

Sitter og deler Inettet mitt med to andre, Altså vi har tre pcer totalt...

Den ene pcn har akkurat begynt og være på nettverket. Og da den sistnevnte kom på nettverket, for øverig en som spiller Wow (eller hva det nå enn heter) slår på maskinen

blir inett utrolig tregt... Hva kan dette komme av?

Har lagt inn DU SuerController på alle maksinene og fordelt linja likt, men det hjelper ikke...

Er det noen programmer, eller virus eller noe som kan kjøre i bakgrunnen slik at DU ikke ser dem... og som egenltig ikke gjør noe annet enn å sluke linje?

Håer noen har noen forslag...

Edit1: vel og merke... virker ikke som om det er kun når han spiller at inett blir tregere, ellers også

Mvh

Petter

Endret av pettergulbrandsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hva "DU Suercontroller" er for noe, men om det kun er satt opp til å fordele båndbredde likt mellom dere så vil ikke det hjelpe mot dårlig responstid i spill eller surfing ellers hvis en av maskinene står og laster opp konstant f.eks. For ut-trafikk så bør et egress-filter settes til ~60-80% av linjekapasitet først, og så fordele den båndbredden som blir igjen siden, det forsikrer at ikke en (eller alle samtidig) bruker så mye av linja at responstiden øker.

Lenke til kommentar

DU supercontroller er noe ala netlimiter, et program der man kan sette opp maks opplastning og nedlastning pr program eller på tatoalen...

Men jeg vil gjerne ha en nærmere forklaring på hva du mener med det derre...

Forresten: Jeg bruker en SMC 2804 WBR, router altså...

Lenke til kommentar

Det kan ver virus som sender og mottar pakker som bare f.....

Gå inn på local area connection og se om der skjer noe... Om maskinen sender og mottar pakker. Hadde det problemet før eg fekk antivirus prog. Maskinen sendte mill av pakker i minuttet, og linjen låste seg helt. Netlimiter registrerte ikke aktiviteten.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har begrenset UT-hastigheten også, må du gjøre det. Gi kun 25% av maks kapasitet til hver. Årsaken er at du må ha en del ut-hastighet "ledig" til vanlig nedlasting, ellers blir nedlastingshastigheten strupet. Slik fungerer ADSL.

Regner selvfølgelig at du har kontrollert og fjernet eventuelle virus og spyware :hmm:

mvh

Kjetil

Lenke til kommentar

han kjører norton på den maskinen, men veit ikke hva mere han skjører... det må jeg finne ut gitt

men det lønner seg vel kanskje og kjøre spy sweeper?

også en ting til, finnes det noen lister over hvilken prosesser som skal kjøre standard

i windows?

Mvh

Petter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...