canhr Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 (endret) Hei. Vel jeg har lyst på en liten oppgradering i min pc og det som stod for tur var skjermkortet. Jeg har et Asus P4PE HK 512 Ram. Seagate 120Gb S-ata Gforce 4 Ti 4200 128 Mb. Så, valget falt på ett Powercolor 9800Pro AIW. Er vel ikke vits med noen større oppgradering da resten av mitt oppsett ikke akkurat er "state of the art". Det virker som et bra valg, men skal visst være noe støyende. Vurderte en Artic Cooling VGA Silencer, men den skal visst ikke pase så bra. Er det noen som har noen kommentarer ang mitt valg, og hvis dette er et bra valg av skjermkort, er det da noen andre kjøleløsninger som er bra for dette skjermkortet? På forhånd takk Mvh Canhr Endret 24. august 2005 av canhr Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Og hvor mye har den unge mannen i sparebøssa si ? Lenke til kommentar
canhr Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 Heisann. Jeg tenkte max 1500. Har en del utgifter og ser heller ikke noen grunn til å bruke så mye mer på dette gamle oppsettet. Fornuftig eller? Mvh Canhr Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 6600GT gir en del mer for pengene enn 9800 pro! Lenke til kommentar
canhr Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 Hei. Får med tv-tuner og fjernkontroll til 9800 da, og kanskje bedre bildekvalitet? Ikke sikker på det siste men ser at mange htpc folk og slikt foretrekker ATI fremfor Nvidia. Mvh Canhr Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Om du har bruk for tv-tuner så er det sikkert et greit valg... ...hvis ikke ville jeg valgt 6600gt... ...jeg har vanskelig for å tro at du vil merke noen forskjell på bildekvaliteten! Lenke til kommentar
canhr Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 Hei igjen. Ok, ligger vel 6600 GT da tenker jeg. kan jeg jo få tak i en VGA Silencer også. Takker for feedback. Mvh Canhr Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Nå varierer lydnivået på kortene en del... ...jeg tviler f.eks. på at mitt msi 6600gt pcie hadde blitt noe stillere med en VGA silencer... ...om du ikke er redd for å betale dobbel frakt så kan du jo høre lyden av skjermkortet før du kjøper silenceren...(eventuelt les litt rundt og finn ut hvilke produsenter som har stille utgaver av 6600gt) Lenke til kommentar
canhr Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 Hei igjen. Joda skal forske litt mer på dette. Om noen har noen hints om relativt stillegående skjerkort så er bet bare å si ifra. Mvh Canhr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå