mbst Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Lurer på hva folk har av anbefalinger av høyttalere til PC-bruk (stort sett musikk). Må være aktive siden jeg ikke ønsker å kjøpe egen forsterker, og må ha god lydgjengivelse over hele frekvensspekteret, jeg ser ikke etter noe à la Cerwin Vega, for å si det slik. Bør ikke være så alt for store heller, men tar heller anbefalingene først, så får jeg heller se om de er for store når vi kommer så langt.. Har sett litt på Phonic P5A, skjønner disse skal være ganske bra, men de har volumjustering etc i bakkant, det er jo et minus for praktisk bruk. Hvordan er de ellers lydmessig? Det er veldig viktig at de ikke gir "boomy" lyd, har nå et Klipsch 2.1-sett og synes det ikke funker så godt til å høre på musikk med det, jeg har sub'en på minimum hele tiden, bassen blir alt for dominerende, selv om lyden ellers er upåklagelig. Som et eksempel blir selv trommene i en del rock/metal alt for dunkende og tar mye fokus. Skal jo ta meg en tur i noen høyttalerforretninger for å kikke og forhøre meg, men fint med innspill herifra også. Tips til noen spesielle butikker i Trondheim kanskje? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg