co2 Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Jeg har absolutt ingen erfaring med å selge over internet eller noe slikt. Hvis det har vært noe jeg skal selge så blir det direkte til kjente. Så nå har jeg tenkt å selge disse Det blir bare for dyrt til mitt bruk.. så Hvor mye kan jeg kreve for dem? -De kostet va 2800,- da jeg kjøpte dem og har eid dem ca et år. -Og hvor er det lett og trygt å selge dem? Takk for all hjelp Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Jeg har absolutt ingen erfaring med å selge over internet eller noe slikt. Hvis det har vært noe jeg skal selge så blir det direkte til kjente. Så nå har jeg tenkt å selge disse Det blir bare for dyrt til mitt bruk.. så Hvor mye kan jeg kreve for dem? -De kostet va 2800,- da jeg kjøpte dem og har eid dem ca et år. -Og hvor er det lett og trygt å selge dem? Takk for all hjelp det er ikke lov til og selge over forumet, ta og legg dem ut for slag i hw's brukt marked Lenke til kommentar
co2 Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 Det var ikke det jeg siktet til Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Det var ikke det jeg siktet til Jeg har ingen erfaring med og selge over nett, for man hvet jo aldrig om de er politelig de man selger til. Beste er vel og sende i postoppfrav Lenke til kommentar
co2 Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 (endret) Hva skjer om de ikke betaler? EDIT: Kunne noen komme med prisanslag? -Lager annonse nå Endret 24. august 2005 av co2 Lenke til kommentar
Cubicle Dude Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Du kan jo evnt sende pr oppkrav! Også muligens lurest å treffe den du selger til personlig! Skjønner egentlig hav du sikter til. Det er mange som har "solgt" og ikke fått betalt! Ciao Lenke til kommentar
co2 Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 Så...altså.. Om jeg sender oppkrav, betaler de via det eller blir det bare frakt og de betaler utenom? -Feks jeg sier i posten jeg skal sende som oppkrav, så setter jeg prisen til 2000,- og når de betaler går pengene til meg..? -Har ikke peiling på dette Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 (endret) ved oppkrav er du garrnatert og få penga dine...fine brikker du har tror jeg burde kunne få igjen 1000 kanskje..ett år gamle vett... Endret 24. august 2005 av usæl-gesæl Lenke til kommentar
charlie di meola Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 tar ca. en uke før pengene er i kontoen din merket "giro inn" eller noe sånt Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Så...altså.. Om jeg sender oppkrav, betaler de via det eller blir det bare frakt og de betaler utenom? -Feks jeg sier i posten jeg skal sende som oppkrav, så setter jeg prisen til 2000,- og når de betaler går pengene til meg..? -Har ikke peiling på dette Ja, hvist prisen er 2000 så må de betale 2000+porto+postopkrav, som jeg tror posten setter inn på din konto tror det er sånn det fungerer Lenke til kommentar
co2 Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 Så det er de som sender direkte uten oppkrav, som ønsker overføring til konto som blir lurt? Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Bak porto + oppkravsgebyr inn i oppkravet du sender, slik jeg gjør. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 Bak porto + oppkravsgebyr inn i oppkravet du sender, slik jeg gjør. Og hvordan gjør man dette? -Får man et skjema man fyller ut hos posten? Lenke til kommentar
Psifon Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 ja, du fyller ut et skjema hos posten der du oppgir ditt kontonr. etc Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 ja, du fyller ut et skjema hos posten der du oppgir ditt kontonr. etc det står sikkert mer om dette å posten sine hjemmesider Lenke til kommentar
Grobo Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Personen som kjøper brikkene kan jo forhåndsbetale, så når pengene er på kontoen din så sender du brikkene. Da slipper det å bli dyrere enn det trenger å bli. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 (endret) Jeg er selv en jevnlig bruker av Bruktmarkedet.. mest som kjøper.. Postoppkrav vil jeg helst holde meg unna.. (selger som kjøper).. Dette bare fordyrer transaksjonen og er på ingen måte noen ekstra sikkerhet for selger/kjøper. Det beste er jo å finne en selger/kjøper som man kan gjøre en personlig levering hos/til. "Nestbeste" er forhåndsbetaling og Norgespakken.. Som selger går du da på "Kiwi"/"Benser'n" og kjøper en Norgespakke.. emballerer varen godt og sender den til kjøper når penger er på konto (mail funker fint til komunikasjon). Dersom du ikke stoler på folk.. la være å handle på nett.. mener nå jeg.. Endret 24. august 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
co2 Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 Ok, da vet jeg det. -Prisanslag da folkens Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Ok, da vet jeg det. -Prisanslag da folkens Vanskelig synes jeg.. å gi deg noe prisanslag.. Dette ser ut til å være "utgåtte" brikker fra OCZ, og det finnes da bedre/like bra brikker fra både OCZ og andre til langt lavere pris... Hva de kostet nye..eller noe du finner på ett overpriset demolager teller ikke mye i denne sammenheng.. Hvor mye er du villig til å tape for å si det sånn...(Minneprisene har jo sunket betraktelig siden du kjøpte brikkene). Jeg ville tro ett realistisk anslag på pris er ett sted mellom kr.1000-1200. Surt ja, men behold da heller brikkene.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå