Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

'limited or no connectivity'ved bruk av kabel i tr

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en dlink (di-624+) trådløs bredbåndsruter. Jeg har konfigurert denne opp og bruker den til å koble meg trådløst på internett med.

Problemet mitt er at jeg ønsker å koble den stasjonære pc'en (med windows xp) til internett. Dette ønsker jeg å gjøre med en cat5 kabel fra pc'en til ruteren . I utgangspunktet trodde jeg det bare var å plugge i kabelen og så var jeg online.

Dengang ei.

I nettverkstilkoblinger har jeg en 'lokal area connection' som er satt opp til å 'obtain ip adress automatically'.Den er heller ikke 'firewalled'. (Routeren har en dhcp serer som skal gi ut ip adresser). Jeg får likevel bare meldingen om at tilkoblingen har 'limited or no connectivity'.

Jeg har forsøkt å pinge ip adressen til ruteren, men får ikke svar.

Jeg har førsøkt ipconfig/renew - uten suksess

Jeg har førsøkt ipconfig/release - uten suksess.

Må jeg konfigurere opp noe spesielt på ruteren når jeg bruker 'kablet nettverk'?

Jeg har ikke noen særlig erfaring med nettverk, ip adresser og den slags så forhåpentligvis finnes det noen som kan lede meg på rett spor.

På forhånd takk,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

prøv å gå inn på egenskaper til den lokale tilkoblingen

velg TCP/IP (egenskaper) og velg at du skal skrive IP, ikke motta, då skriver du 192.168.1.101

i den andre, skriver du 255.255.255.0

og den siste, 192.168.1.100

dei andre maskinene i nettverket, kan du då stille til IP 102, 103, 104, osv osv osv.

Lenke til kommentar
prøv å gå inn på egenskaper til den lokale tilkoblingen

velg TCP/IP (egenskaper) og velg at du skal skrive IP, ikke motta, då skriver du 192.168.1.101

i den andre, skriver du 255.255.255.0

og den siste, 192.168.1.100

dei andre maskinene i nettverket, kan du då stille til IP 102, 103, 104, osv osv osv.

gateway ipen kommer da helt ann på hva han har i innstillingene sine. jeg har foreksempel 10.0.0.1 (192.168.0.1)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...