n35h4u6 Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Server (den gamle pcen) Hovedkort Slot A Amd-Athlon 800mhz Slot A 512 SDRAM 20GB WD 80GB WD Standard Tastatur Logitech Mouseman 15" Skjerm Geforce 2 GTS/PRO 32MB cd-brenner cd-rom Nytt tower Pc (gaming): Hoverkort Socket A Amd XP 2000 1.66ghz Socket A 512 DDR RAM 80++GB WD Nytt Tastatur Logitech Mouseman Dual Optical (har lyst på denne musa, men har også lyst på ICEMAT. Optical fungerer ikke sammen med ICEMAT.) 19" Skjerm Chieftech Medium Tower Geforce 4 Ti4200 128MB cd-brenner Nytt tastatur Ny mus Den gamle pcen min kunne jo blitt en fin "standard" server. Men jeg lurer på om det er lurt å bare selge den til noen? Hvis jeg skulle selge den kunne noen anslå en pris den kunne gått for? Er jo alltid kjekt med ekstra penger, men skulle gjerne hatt en server putrene også. Hvis jeg får solgt den gamle for en brukbar pris vil jeg helst vurdere det. Og til dere gamere, hvis det er noen på dette forumet da. Hvilken mus vil dere anbefale til en ICEMAT? (Og ikke sleng frem noen boomslang for den er **** meg sugen ) Og er det noen som kan anbefale ei bra musmatte til optical? Hvis det er noe dere vil rådøfre meg med, så kom med det nå. Kjeft om dere vil :wink: Øyvind Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Det du kan gjøre er å sette 80GB harddisken fra den gamle PC'n inn i den nye og bruke den gamle som server. Tror ikke du vil få særlig mer enn 2000 for den, kanskje opp mot 3000 på QXL hvis du treffer en tulling. Her er ett eksempel på en maskin som kan ligne litt på din gamle : http://www.qxl.com/cgi-bin/home/qxlhome.cg...D76EA660C003D8/ Lignende maskiner selges for mer, men de har ikke fått bud. Denne maskinen har fått to bud og ligger på på 1650. Uansett om du selger den eller ikke, sett 80GB harddisken inn i den nye, og beholder du den selv så kan du jo bruke den som Firewall eller server. 20GB høres kanskje lite ut, men du kommer vel ikke til å lagre så mye store filer på den? Men... prøv å selg den på QXL til en pris du kan tenke deg for den. Får du ikke bud på den prisen, så kan du jo bare beholde den selv. Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Som Afseth sa, sett 80'en inn i den nye, sett Astaro Security Linux på den gamle, så kan du ha VPN tilgang til den gaming PC'en din? Syns det er greit med en eller annen PC liggende, syns ikke jeg får noe igjen for de når jeg selger, så passer de alltids fint til diverse prosjekt. Lenke til kommentar
n35h4u6 Skrevet 9. august 2002 Forfatter Del Skrevet 9. august 2002 Oki. Takk. Tenkte jeg skulle sette en 80GB i servern og en i den nye. Greit å ha noe å lagre mye ting på som en egentlig ikke bruker på hovepcen til daglidags.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå