luringen54 Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 (endret) hvis jeg bytter prosessor må jeg installere windows på nytt ? Endret 28. august 2005 av Torkil H Lenke til kommentar
luringen54 Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 takker... Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Bare bytte cpu så går det bra. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Der er bare ved bytte av hovedkort at du må innstalere OS på nytt. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Der er bare ved bytte av hovedkort at du må innstalere OS på nytt. Tull ! Så lenge man har samme chipset så går det bra, ellers så har jeg byttet alle typer av HK uten å inst. OS på nytt (det krever litt mer) Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 vel, det krøller seg fort til da! har prøvd det flere ganger selv, og det funker fint, men jeg opplever det som mer stabilt når jeg innstallerer windows på nytt etter å ha bytta HK... Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 vel, det krøller seg fort til da! har prøvd det flere ganger selv, og det funker fint, men jeg opplever det som mer stabilt når jeg innstallerer windows på nytt etter å ha bytta HK... Ja, det er derfor like greit å innstalere OS på nytt. Har man som meg at man bare har OS på en egen partisjon så skal jo dette gå greit.... Off-topic visst... Lenke til kommentar
ZaiCoN Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 må ikkje innstalere OS på nytt uansett kva nye deler du setter inni, eg bytta mange av delene og bare avinnstalerte driverene til det gamle og innstalerte nye Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 ville ikke skryti ta at jeg ikke merker forskjellen no serlig mye... Lenke til kommentar
luringen54 Skrevet 25. august 2005 Forfatter Del Skrevet 25. august 2005 jeg prøvde å sette inn en pentium 4 der det sto en pentium 3 men det gikk ikke hva skal jeg bruke da ? Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 jeg prøvde å sette inn en pentium 4 der det sto en pentium 3 men det gikk ikke hva skal jeg bruke da ? Pentium 3 er utdatert, du må nok sifte hovedkort og fleire ting. Lenke til kommentar
Dastardly Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 jeg prøvde å sette inn en pentium 4 der det sto en pentium 3 men det gikk ikke hva skal jeg bruke da ? Hva mener du? Prøvde du å sette en P4 prosessor i ett P3 hovedkort? Det er fysisk umulig, fordi det er forskjellige sokler. Skal du oppgradere fra P3 til P4 må du bytte ut både hovedkortet og ram samtidig. Lenke til kommentar
stompy Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Det finnes ike to forskjellige prosessortyper som bruker samme sokkel? (som pentium og celeron liksom) Lenke til kommentar
luringen54 Skrevet 25. august 2005 Forfatter Del Skrevet 25. august 2005 finnes det ikke prosessorer som passer i et pwntium 3 kort da ? Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 finnes det ikke prosessorer som passer i et pwntium 3 kort da ? Jo, men dei er for lengst utdatert. Kjøp nytt hovedkort og ram du. Lenke til kommentar
luringen54 Skrevet 25. august 2005 Forfatter Del Skrevet 25. august 2005 har du noe hovedkort å ram å anbefale da ? har en dell fra 2001 Lenke til kommentar
Dastardly Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Hva den gamle PCen er er egentlig ganske irrelevant, det er ingen av delene som er i den som er interresante å ta med i en ny PC, fordi de er gamle med dårlig ytelse. Men du sa du hadde prøvd å sette i en P4, så da regner eg med du faktisk har kjøpt en ny CPU. Kanskje du kunne fortelle hva slags prosessor det er så vil vi kunne hjelpe deg å finne noe som passer til den. Lenke til kommentar
KusaRS Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Siden hans maskin opprinnelig har en P3, er det ikke da riktig å anta at han har SDRAM også? Spør du meg: Nytt HK, ny CPU, ny RAM, sannsynligvis nytt skjermkort (pga AGP 2.0 og 3.0). Tror dette skal kvalifisere til en ny installasjon av OS. Men han kan så like så godt også slenge på en HD når han er i farta. Lenke til kommentar
Guggelibu Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 o store HW/OK-moderator , jeg bare lurte på om dere har en standard post dere bare kopierer inn hver gang det er dårlige emnetittler! For jeg har bare sett den der, som er prikk lik alle andre! Og nå er det to sider Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå