zjulik Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Du har ikke spyware. Enten er det Messenger eller en eller annen temp/cookie/etc etc-sak. Tøm søppel med CrapCleaner og sørg for å deaktivere Messenger-tjenesten i Kontrollpanel/Administrative verktøy/Tjenester. Lenke til kommentar
Ezequiel Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Jeg fikk akkurat det samme som deg, trådstarter. Dette gjaldt en pc med windows 2000. Denne hadde riktignok stått lenge uten inett tilkobling. Koblet den til studby-nettet og vips kom meldingene. Jeg trodde de kom fra sysadmin eller.no til å begynne med. Så jeg lastet ned programmet, og fikk beskjed om at det var så så mange kritiske feil. Men jeg måtte kjøpe programmet for å fjerne de. Så tenkte det var veldig urimelig av sysadmin. Begynte å update windows (som man må gjøre, hvis ikke blir nettet stengt). Dagen etterpå snakket jeg med sysadmin, og han sa de ikke sendte rundt meldinger til pc'er. Og meldingene fra messenger-tingen til windows forsvant etter update. Så råder deg å update snarest, og slutt å kast bort tiden på reinstall Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Windows SP2 kan diskuteres, men SP1 er nesten et must! + alle separate oppdateringer! Lenke til kommentar
am3k Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Flyttes fra Programvare til Sikkerhet Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Folkens: Hvis en melding popper opp på skjermen om at maskinen er utsatt for angrep eller har alvorlige problemer..etc...og "Klikk her for å fikse" - IKKE klikk. Med 99% sikkerhet - nei, 100 - er det spyware. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå