Gå til innhold

liten vifte på hovedkort må byttes ut!


Kron

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

dremel er knallbra :thumbup: ...

dremel åpner mangen muligheter... og er ikke minst praktisk for deg i dette tilfellet...

 

du kan tilpasse kjøleren din data på en måte...

er kjøleren for stor kan du bare bruke dremel og slipe bort og tilpasse kjøleren slik at den ikke kommer i veien for skjermkortet og/eller andre deler... :thumbup:

 

koster vel en 500,- for dremel...

 

Mvh og GL fra meg :)

Endret av Kandalf
Lenke til kommentar

Jeg har akkurat samme problemet med mitt Abit IC7-G for øyeblikket.. maskina lagde et helv**** bråk når jeg skrudde den på.. såg at vifta gikk vanvittig sakte, pirka borti den, og den tok opp igjen farta.. men begynnte 2 min etterpå å gå sakte once again -_-.. Det er ei temmelig stor kjøleribbe på den vifta, tror dere det går fint viss jeg napper ut ledninga på den vifta, og lar resten av kabinettviftene ta seg av å blåse luft på kjøleribba? har temmelig god luftsirkulasjon :hmm:

Endret av Arronax
Lenke til kommentar

Når vi snakker om HK og jetmotorer:

 

Selv kjøpte jeg følgende HK fra Komplett i sommer: MSI K8N Neo4-N

 

Oppdaget raskt at den lille jævelen av en chipset-kjøler hylte noe forferdelig, det gjorde nesten vondt i ørene... Fikk beskjed fra Komplett om at vifta var gåen, jeg pakka sammen utstyret og returnerte kortet... 3 uker senere fikk jeg et nytt, og oppdaget etterhvert at dette heller ikke var bra (med tross alt bedre enn det første)! Er nå istand til å avgjøre om PCen er påslått eller ikke fra andre rom!

 

Har anskaffet begge chipset-kjølerene fra Komplett, ingen av disse passer... Vifta har for hort avstand mellom monteringspluggene, mens den passive ribba får ikke plass fordi mitt GPU er plassert like over dagens vifte...

 

Ser ut til at jeg må returnere enda en gang! Jeg finner ingen lavprofilvifter som har passende avstand mellom monteringspluggene i tillegg til akseptabelt støynivå, kanskje noen kan hjelpe meg?

 

Jeg har mest lyst til å bytte i et annet kort, men jeg antar at Komplett ikke er særlig interessert i dette, selv om de sier jeg må sende inn kortet jeg har nå, for å få det byttet (for 2. gang)...

 

Så tips til alle som skal kjøpe nytt hovedkort: sjekk at det er plass nok rundt chipset-kjøleren til å montere alternative kjølere (feks. en passiv kjøleribbe)!!

Lenke til kommentar

Har samme slags hk selv. Skifta til en zalman kjøler for noen dager siden, gikk ganske greit. Men du må ut med kortet hvis det sitter i kassa alt. Brukte en liten avbiter for å klippe av dem festene på den vifta som sitter der (trykte pinene need og klippte av på baksiden).

 

Det sitter noe gammal thermal pasta eller noe der du bør fjerne, eller I det minste pusse litt need. Så det blir best mulig kontalt mellom den nye ribba og chip'n. Det følger med noe thermal grease med den zalman ribba du kan legge på også.

 

Før der det var bråk er det nå stille; DEILIG :D

Lenke til kommentar

Hei,

Blander meg litt her.

 

Har et Gigabyte K8NS Pro, hvor viften også bråker noe j.....

 

Noen som vet om Zalmans Kjøleribbe passer på dette kortet? Eventuelt noen som har samme kortet? Vet ikke om jeg skal returnere det eller om jeg skal bytte ut viften!?

 

Setter stor pris på alle svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...