Hoppesagåsa Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Det er ikke alltid like enkelt å installere i linux. Stor sett går det greit, men denne gangen veit jeg ikke lenger hva jeg skal gjøre. Jeg prøvde å installlere Cisco VPN 3000-Client, vpnclient-linux-3.5.2.Rel-k9.tar.gz. Når jeg kjører installscriptet kommer jeg så langt som dette: [root@localhost vpnclient]# sh vpn_install Cisco Systems VPN Client Version 3.5.2 (Rel) Linux Installer Copyright © 1998-2001 Cisco Systems, Inc. All Rights Reserved. Please review the license agreement found in license.txt Directory where binaries will be installed [/usr/local/bin] Automatically start the VPN service at boot time [yes] y In order to build the VPN kernel module, you must have the kernel headers for the version of the kernel you are running. For RedHat 6.x users these files are installed in /usr/src/linux by default For RedHat 7.x users these files are installed in /usr/src/linux-2.4 by default For Suse 7.3 users these files are installed in /usr/src/linux-2.4.10.SuSE by default Directory containing linux kernel source code [] Hva gjør jeg nå? Jeg har lest at kernel-headers er døpt om til glibc-kernheaders (om jeg ikke husker feil), men jeg finne ikke de heller. forøvrig har også at: [root@localhost root]# rpm -qa | grep kernel NVIDIA_kernel-1.0-2960.rh73up kernel-2.4.18-3 Jeg setter stor pris på litt hjelp her. Jeg er ganske grønn på Linux! Lenke til kommentar
nesquik Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Ah :smile: Vet ikke om det er det denn er ute etter, men tror det... Finn ut hvilken kernel du har, download sourcen (www.kernel.org) og pakk denn ut et taktisk sted. (den tar litt plass). Oppgi pathen til dit du pakket denn ut. Det er det jeg ville gjort. Lykke til :smile: Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 humm. jeg hadde et lignende tilfelle i Mandrake 8.2 når jeg skulle legge inn en program pakke. etter litt irc'ing (undernet, #linuxhelp) og søking på google fant jeg ut at mandrake faktisk ikke legger inn kernel sourcen når du velger installering av devel verktøy og løsningen var å kjøre rpmdrake og legge til devel -> kernel source, stappe inn cd platen og problemet var løst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå