T.F.T Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Vi spiser for lite proteiner og esensielle fettsyrer ! Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Mannen i gata burde sikkert trenge mer trim. Men jeg syntes helsestudio og reformer i dyre dommer er å overdrive. Selvsagt. Dette er ikke noe staten/kommunen har plikt på å fikse; det er opp til det enkelte individ å ta ansvar for sitt eget legeme. Noen enkle grep fikser mye; de kan lettest oppsummeres under ordet "usystematisk trim" som man kaller det i dagens kroppsøvingsbøker. Med tida, når man blir 30 - 40 år som noen nevner, kan det nok vise seg nødvendig for en del å sette igang med systematisk trim for å holde fasongen, men igjen er det individets eget ansvar. Det eneste staten, etter min mening, bør bidra med, er oppmuntring/opplysning gjennom læreverk (det er jo sånn passe i dag også), samt kanskje å gjøre det lettere for folk å kunne trimme (som f.eks å bygge flere parker rundt om i byene, hvis statskassa allikevel er god og full og vi har tatt hånd om problemene som kommer med høyere prioritet. Å senke moms på treningsutstyr kan også være en grei løsning, men som sagt; lavere prioritet enn statens andre viktigere oppgaver) Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Mannen i gata burde sikkert trenge mer trim. Men jeg syntes helsestudio og reformer i dyre dommer er å overdrive. Hvis man setter fra seg bilen tror jeg mye burde være gjort. Det staten kunne gjort var å bygge flere effektive sykkelveier. Gode sykkelveier er stort sett en sjeldenhet. Og da jeg bodde i Trondheim, og de bygde nye sykkelveier, så var de fulle av hindringer som skarpe uoversiktlig svinger o.l. De var rett og slett ikke beregna på effektiv sykling. Det er mye prat om kollektivtrafikk i miljødebatten, men tilrettelegging for effektiv sykling er det aldri snakk om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå