Vivoro Skrevet 24. august 2005 Rapporter Del Skrevet 24. august 2005 Har nettop begynnt med fotografering og var ute søndagskvelden og fikk tatt et par bilder, men begynte å regne så foto seansen min var over på godt og vel et kvarter og siden har det regnet Men er 2 bilder som utheva seg litt, til tross for at jeg ikke liker å ta naturbilder; Er mer et bymenneske http://pics.cig.canon-europe.com/priv/D766...231A7D22F1F.jpg http://pics.cig.canon-europe.com/priv/135A...2310A019E1F.jpg Er ordnet littegrann på, men skulle gjerne hatt litt kritikk om eventuelle ting jeg kunne gjort bedre, hva som er bra, hva som er dårlig Er obs på greinene i forkant til høyre på bilde nummer 2, men greina jeg sto på knakk så fikk kun det ene bildet fra den vinkelen. Er forøvrig tatt med et CANON EOS 350D. Takk på forhånd Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 24. august 2005 Rapporter Del Skrevet 24. august 2005 Hei Det første likte jeg bra, eneste jeg vil prike på er at det blir litt rotete i øverste del av bildet. En ide er kanskje å kutte et par cm. øverst. Ellers var gresset i forkant litt i lyseste laget. Evt. kutte noen cm. i bunn, og beholde toppen som den er. Demnigsbildet var veldig bra synes jeg, kanskje litt for grønt... Grenen og fjellet til høyre er litt for lyst (er prikete nå....) Og så hadde gjort seg med knall blå himmel.... Men det kan man jo som kjent ikke styre selv... Alt i alt to bra bilder.... AW Lenke til kommentar
F828 Skrevet 24. august 2005 Rapporter Del Skrevet 24. august 2005 Synes motivene er fine, men den mildt sagt overdrevne fargemetningen ødelegger bildene totalt. Neongrønt passer ikke i naturen..... F828 Lenke til kommentar
ferik Skrevet 26. august 2005 Rapporter Del Skrevet 26. august 2005 Fine naturbilder Synes fargene på bilde nr.2 var ganske så unaturlige Kunne du lagt ut orginalen? Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 26. august 2005 Rapporter Del Skrevet 26. august 2005 Likte bilde nr. 2 best. Hvis du skulle hatt en slik dominans av grønn så syns jeg kanskje du burde fikset på demningen slik at du fikk en farge som sto enda sterkere i kontrast til den gjennomgående grønnfargen. Hvis hensikten ikke var å uttrykke noe spesielt i form av farger, så synes jeg du har troffet litt feil med den grønnfargen. Den er alt for sterk og ikke naturlig. Og det er lett og se siden det meste i bildet bærer preg av grønnfarge. Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 27. august 2005 Rapporter Del Skrevet 27. august 2005 Enig med resten her. Altfor friske farger. Ta ned fargemetningen litt ( saturation i ps ) så blir bildene mye bedre. Lenke til kommentar
Vivoro Skrevet 28. august 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. august 2005 Her er orginalene (Obs! Store!) http://pics.cig.canon-europe.com/priv/F5BF...A71AC4F4C8A.jpg http://pics.cig.canon-europe.com/priv/2916...A714A2AEC8A.jpg Prøvde å følge opp litt av rådene på dette bildet: http://pics.cig.canon-europe.com/priv/8CA2...A718C428507.jpg Men vet ikke om dere synest grønnfargen fortsatt er litt dominant? GeCr0: Jeg hadde vel i grunn ikke noe formål, er mest for å lære meg litt om hvordan dette fungerer Awesnes: Kuttet jeg for mye nå på det nyeste? Var litt skit med de greiene i forgrunn, men har gjort dem litt mørkere.. Takker for respons Lenke til kommentar
TBPhoto Skrevet 28. august 2005 Rapporter Del Skrevet 28. august 2005 Kan hende det bare er meg... men fargene på demningsbildet blir for mye på begge de redigerte versjonene Tok meg den frihet og kjøre det igjennom PS bare for å se hva jeg fikk til... dette er iallefall mer etter min smak; Lenke til kommentar
play`ern Skrevet 28. august 2005 Rapporter Del Skrevet 28. august 2005 Du er flink!! Lenke til kommentar
Legion Skrevet 28. august 2005 Rapporter Del Skrevet 28. august 2005 liker versjon 2 av demingsbildet bedre enn første forsøk. utsnittet er bedre og symetrien i refleksjonen kommer bedre frem. liker den dype fargen på vannet syns fremdeles det blir mye neon i grønnfarge. største aberet ved begge bildene er hvorvidt det er noe i det hele tatt som er i fokus... Lenke til kommentar
Vivoro Skrevet 28. august 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. august 2005 Hehe, ja du har rett, mangler vel en tanke bak bildet Mr Magoo: Hadde sotte pris på om du kunne forklart litt dypere hva du har gjort, er ivrig etter å lære Skulle bare ønske det sluttet å regne sånn ute, så jeg fikk komt meg ut og tatt noen flere bilder, men nå er det visst meldt full storm her Lenke til kommentar
TBPhoto Skrevet 28. august 2005 Rapporter Del Skrevet 28. august 2005 Mr Magoo: Hadde sotte pris på om du kunne forklart litt dypere hva du har gjort, er ivrig etter å lære Hmm vel... ikke mye egentlig. Rota bare litt kjapt i PS som sagt... her er hva jeg husker at jeg gjorde; -Croppa bildet, syntes ikke greinene på høyre siden hadde noe der å gjøre + at jeg tok vekk det du ser av himmelen oppe til venstre - den var altfor utbrent (dette med greinene er jo veldig subjektivt!) -Kjørte litt unsharp mask (som en annen sa her, så er det ikke 100% fokus på noe i bildet) -Fikset litt på kontrast og lys -Kjørte det vel såvidt i channel mixer (men gjorde ikke noen store forandringer tror jeg...) -Justerte såvidt på fargebalanse Tror det var alt jeg gjorde - hadde jeg tatt meg tid kunne det sikkert ha blitt enda litt bedre... men som sagt er bildet i utgangspunktet ikke fokusert, så det er vel litt begrenset. Liker motivet forresten! Jeg tar veldig mye naturbilder selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå