Gå til innhold

Lav bilde kvalitet på 7800?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, jeg tror ikke du kommer til å få noe problem med kortet. . . de hadde jo laget en beta-driver som skulle fikse det på noen spill. . . men det sto også at de fleste ikke ville merke noe med dem! det var bar ede mest kresne som ville se forskjell!

og jeg skulle skrive noe mer nå, men jeg husker ikke va d var fornoe :hmm:

Lenke til kommentar

Helt enormt hvor svart-hvitt forumet skal være nå for tiden. Det går ann å diskutere elementer ved et produkt uten å måtte si "omg it is the pr0 and roxxors" eller "omg its is the shit and suxxxors".

 

At nVidia kjører på lavere settings i noen tilfeller enn det bruker har valgt syntes jeg absolutt er en av de tingene som burde kunne diskuteres uten den toveis inndelingen vi ser så altfor ofte.

Lenke til kommentar
Pisspreik, har kortet selv og det er ikke noe i veien med bildekvaliteten :nei:

Selv om du ikke ser det betyr ikke at problemet ikke er der. Dessuten er det neppe alle spill der dette dukker opp.

 

Dette er heller noe som bare rammer enkelte kort, men et problem med filtering teknikken til nVidia.

Lenke til kommentar

Beskjed fra nVidia...

 

NVIDIA has admitted the problem and said it would fix it. By now NVIDIA has posted a beta driver that may fix the issue for at least certain games.

 

“We have isolated the problem and we are working on the fix. We will also be working on a fix for the application profile problems that some users were experiencing. We hope to have a fix soon,” said Brian Burke, a spokesman for NVIDIA Corp.

 

Jeg har ikke merket noe på de to 7-serie kortene jeg har testet... Men så spiller ikke jeg så mye heller da! Uansett, dette er storm i et vannglass

Lenke til kommentar

Fikk mitt 7800gt forrige uke.

Kjørte Halflife2 stress test med 16xAF, og la med en gang merke til

at teksturene på fjellveggen (der alle tv-skjermene er) "flimret"

på en måte. Noe de ikke gjorde på mitt gamle x800pro.

Dette var før jeg hadde hørt om problemet.

 

Men jeg har ikke sett noe slikt i andre spill.

Merker det heller ikke når jeg SPILLER Halflife2,

selv om jeg nå kikker litt etter det.

(Spiller på 1600x1200 6xaa16xaf.)

Lenke til kommentar
Når det gjelder texture filtering/AF så har GeForce3 best kvalitet.

Og her blir vi alle lurt til å kjøpe siste generasjons skjermkort fordi det skal ha bedre bildekvalitet!!!

Vi blir nå grundig lurt synnes nå jeg :) [/ironi]

 

Personlig så kan slike problemer forekomme på hvilket som helst nytt skjermkort, tviler sterkt på at nvidia gjør dette med vilje og at det rett og slett har med adaptering av driverne til ny teknologi.

Uansett så er det bra at Nvidia har uttalt seg om saken og at de skal rette på det, mange som har fått et direkte dårlig inntrykk av Nvidia pga manglende driverstøtte i lang tid for 6800 serien når det gjalt videoakselerasjon (noe som eventuelt løste seg).

 

Tipper problemet løser seg om et par driverslipp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...