Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

LØST: Hjelp muttern med ISDN -> Analog!

Anbefalte innlegg

Muttern har fått ADSL i huset og trenger dermed ikke lenger den gamle ISDN-linjen. Telenor har etter en del masing gått med på at hun ikke skal måtte betale det vanlige beløpet på kr 990,- for dette, men det betyr at hun må gjøre det selv, noe som ikke er helt enkelt for en med hennes datakunnskaper. Selv kan jeg heller ikke hjelpe henne, da jeg 1) ikke husker opplegget, 2) ikke bor der lenger, og 3) ikke har telefon.

Noen som kan gi en kort og klar step-by-step på hvordan fjerne en ISDN-boks og koble til analog telefon istedet, uten at ADSL'en forsvinner?

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som regel så har splitteren som følger med ADSL modemet en bryter som man velger ISDN eller Analog. I dette tilfellet så bruker du da ISDN.

Å husker jeg ikke feil så skal vel splitteren stå ved siste 'node' eller den siste telefonpluggen i huset.... Mulig jeg husker gæærnt nå :hmm:

Lenke til kommentar
Som regel så har splitteren som følger med ADSL modemet en bryter som man velger ISDN eller Analog. I dette tilfellet så bruker du da ISDN.

Å husker jeg ikke feil så skal vel splitteren stå ved siste 'node' eller den siste telefonpluggen i huset.... Mulig jeg husker gæærnt nå :hmm:

den skal stå med den første.

disse splitterene med bryter høres kjekke ut, men stort sett fungerer de på begge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...