8@r Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Hvardan logger man seg på telnet for å "chmod" et perl-script? Lenke til kommentar
swanky Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Kjør --> telnet servernavn Eksempel: telnet mail.uib.no Og så blir du bedt om brukernavn/passord Lenke til kommentar
tv-freak Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Jeg prøver det men så får jeg en feilmld om at "kan ikke åpne en tilkobling til mail.server.no". Hva er galt?? Det skjer uansett hvilken adresse jeg prøver. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Quote: Den 2002-08-09 16:39, tv-freak skrev:Jeg prøver det men så får jeg en feilmld om at "kan ikke åpne en tilkobling til mail.server.no". Hva er galt?? Det skjer uansett hvilken adresse jeg prøver. 1. Enten så sitter du bak en utrolig kjip firewall. 2. Eller du prøver å logge deg inn på en maskin som ikke kjører telnet-server. Prøv f.eks login.ifi.uio.no, og se hva som skjer. Du må ha brukernavn/passord for å logge inn på denne maskina, men du skal i det minste få fram en liten Solaris prompt. Lenke til kommentar
tv-freak Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Thanx Langbein. Nå funka den adressen ihvertfall. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Du må nok bruke ssh. google etter putty. Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Om du skal koble til ein SMTP-mail server, så må du bruke Code: telnet mail.server.com [b]25[/b] Dette angir at den koblar til port 25, som er porten for SMTP. Du må vete kva du gjer for å få gjort noko her då... :smile: mvh., Vegard Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå