malmar Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Hva betyr det at windows xp har for lite virtuelt minne og hva kan jeg gjøre med det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 hvis jeg ikke er helt på jorde så bruker windows litt av hdden som ram. og windows spiser ram til middag så da blir det mindre av det. Lenke til kommentar
Dastardly Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Hva betyr det at windows xp har for lite virtuelt minne og hva kan jeg gjøre med det. Dersom du ikkje har forandret innstillingene for virtuelt minne i Windows, og det regner eg med at du ikkje har gjort siden du spør i det hele tatt, så har du for lite ledig plass på C til at windows kan fungere som det skal. På tide å slette noe, eller kjøpe ny harddisk. Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Har du flere partisjoner? Uansett bør du ta en sletterunde på disken med XP, og blir kvitt rusk og rask. Etter det bør du defragmentere disken. Om ikke dette hjelper, må du nok inn og justere størrelsen på virtuelt minne. Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 WinXP har som standard for lite virtuelt minne tigjengelig, det er min erfaring! Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Åpne kontrollpanelet og trykk på System. Velg avansert. Under ytelse, trykk på Innstillinger. Velg avansert. Under virtuelt minne, trykk Endre. Merk egendefinert størrelse. Øk Startstørrelse og/eller/(eller ikke) Maksimal størrelse. Beskrivelse: Startstørrelse = Sidevekslingsfila vil ha denne størrelsen (altså, alltid ta så mye plass fra disken uansett om du bruker så mye minne eller ikke (Reserverer plass)). Maksimal størrelse = Maks størrelse på fila. Hvis windows har for lite virtuelt minne økes størrelsen på sidevekslingsfila (ikke permanent), fila kan bare vokse til denne størrelsen, ikke over. Etter det er du "tom for minne (merk: ikke virtuelt minne, den meldingen får du når du passerer Startstørrelsen) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå