theBoss2 Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Hei, har ikke akkurat noe stor peiling på video redigering men trenger litt hjelp innen det! Jeg har en DVD fra møter og seminarer vi har arrangert, om noen dager har vi en presentasjon om vår studentforening og tenkte om å klipe litt av dvd'en (ha med dett mest interesante) slik at te blir en kort film (5-10 min). Men problemet er hvordan gjør jeg det? Det er en DVD? Kan noen hjelpe meg? Hva slags program jeg kan bruke? Og hvordan, hvis det er mulig? Venter på svar, og takker alle som hjelper! Mvh. TheBoss2 Lenke til kommentar
dapre Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 (endret) Her venter mye arbeid, siden du antageligvis skal redigere de enkelte filer og brenne alt på nytt. Naturlig nok gir du ikke mye teknisk info om DVD'en og dets innhold, siden du selv ikke er så kyndig på området. Hva slags format er filene på DVD'en ? Er det en "vanlig" DVD som følger DVD standarden, er filene MPEG2. Er det en data-DVD, kan det være en blanding (gulp !) av flere formater. Alt fra MPEG1, MPEG2, MPEG4 til diverse utgaver av AVI. Noen redigeringsprogrammer tar bare bestemte formater, derfor er det litt vanskelig å anbefale noen bestemte uten å vite hva slags formater som er aktuelle. Den som laget DVD'en i utgangspunktet må jo være den beste til å lage en ny redigert utgave ?? Endret 24. august 2005 av dapre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå